14. MAR 2017

VIDEO: Aktívna aj v tehotenstve. Ako na to?

Veronika Shoebridge

Poradí Silvia Hadeková, ktorá je bežne inštruktorkou funkčných a HIIT tréningov, no momentálne pripravuje seba a iné ženy na najdôležitejšiu úlohu v ich živote. 

Silvia je aktívna žena. Rada cvičí a všeobecne žije zdravým a aktívnym štýlom života. „Cvičím deepwork ako aj samotný funkčný tréning,” hovorí Silvia na úvod nášho rozhovoru.

Svoje tréningy však mierne obmedzila, pretože je momentálne tehotná. No ani tehotenstvo nebol dôvod na to, aby s cvičením prestala úplne. „Trénujem stále aj na báze osobných tréningov a taktiež som si ponechala aj niekoľko skupinových hodín. Deepwork cvičím stále, ale  predcvičujem len tie cviky, ktoré stále zvládam. Ostatné cviky len naznačím, alebo ukážem, poprípade ľudí napravím, či usmerním,” vysvetľuje svoju situáciu Silvia.

Ako vlastne Silvia so športom ako takým začala?

„Začala som ešte na strednej škole, vtedy som začala chodiť na aerobik ako cvičenec. Neskôr som si spolu s kamarátkou urobila inštruktorský kurz. Následne som začala predcvičovať klasické aerobikové hodiny s bežnými zostavami a posilňovacími cvikmi. Od tohto som postupne prešla k funkčným tréningom ako i k HIIT, čo sú intenzívnejšie typy tréningov,” hovorí Silvia. Tréningom sa celkovo venuje približne 10 rokov.

Prečo funkčný tréning?

Na funkčné tréningy Silvia presedlala z jednoduchého dôvodu – začali ju viac baviť. „Tiež si myslím, že tieto tréningy majú pre telo väčší zmysel. Ľudia počas svojich každodenných aktivít vykonávajú rôzne pohyby, pri ktorých si často ani neuvedomujú, že sa zaťažuje určitá časť tela. Ak sa neprecvičuje správne, môžu z toho vznikať rôzne problémy, “ vysvetľuje Silvia.

A čo deepwork?

Ten Silviu zaujal natoľko, že sa v ňom rozhodla vyškoliť. Čím ju oslovil? „Je to môj najobľúbenejší tréning. Je to spojenie viacerých prvkov. Je tam intenzita a dynamické cvičenia. Okrem toho všetkého obsahuje aj silové cvičenia. Človek teda pracuje nielen na svojej sile, ale aj na kondícii a výdrži. Nechýbajú ani netradičné cviky, ktoré síce vychádzajú zo základných cvikov, ale sú medzi sebou netradične prepojené,” objasňuje cvičenie Silvia.

Čo so sebou prináša trénerstvo?

Na otázku, s akými požiadavkami sa Silvia zo strany klientov stretáva, najčastejšie odpovedá: „Väčšinu času pracujem so ženami a ich najväčším želaním je, že chcú schudnúť, prípadne chcú vyrysovať a spevniť svoju postavu. Závisí to však od viacerých faktorov, a to či ten človek za mnou príde individuálne, alebo chodí do skupinovej hodiny.”

Čo sa individuálnych hodín týka, vyzerá to nasledovne: „Najprv prebehne konzultácia, kde si s klientom preberieme jeho ciele, prečo prišiel práve za mnou, čo by chcel dosiahnuť a aký má problém. Na základe odpovedí nastavíme plán, ako budeme postupovať,” hovorí Silvia.

Tehotenstvo a cvičenie

Ako Silvia vníma cvičenie pred a počas tehotenstva a čo všetko musela obmedziť? „Cvičeniu som sa, samozrejme, venovať neprestala, no musela som urobiť určité obmedzenia. Čím ďalej je moje tehotenstvo, tým je obmedzení viac. Hneď zo začiatku som obmedzila cviky, ktoré obsahovali nejaké skoky, boli akokoľvek intenzívne, a šprinty. Úplne som prestala behať. Dalo by sa teda povedať, že som znížila intenzitu,” vysvetľuje.

Všetkým ženám, ktoré chcú zostať aktívne aj počas tehotenstva však odporúča, aby zásadne vylúčili všetky cviky na priame brušné svaly. „Cvičenia sa ani počas tehotenstva rozhodne netreba báť. Práve naopak. Môže len prospieť. Samozrejme, len pokiaľ to zdravotný stav dovoľuje. Ak je žena v poriadku, cíti sa dobre a cvičila aj pred tehotenstvom, tak nevidím dôvod, prečo by mala s cvičením prestať,” motivuje ostatné tehotné ženy Silvia.

„Treba sa prispôsobiť okolnostiam. Cvičenie však môže pomôcť žene vyrovnať sa so zmenami, ktoré jej telo čakajú. Ak mala pred tehotenstvom cvičenie rada a zrazu by s tým prestala, necítila by sa dobre ani po psychickej stránke. Takže aj v tomto smere to môže pomôcť,” dodáva.

Silvia nám teraz ukáže zopár cvikov, ktoré sú v tehotenstve vhodné. Precvičia celé telo a ženy môžu tieto cviky cvičiť v akomkoľvek štádiu tehotenstva, pokiaľ nemajú žiadne zdravotné problémy.  Takže, dámy, inšpirujte sa: 


Zdroj: youtube.com

Tréning so Silviou Hadekovou pre tehotné si môžete pozrieť aj vo fotogalérii. 

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Aj 10-minútový tréning je lepší ako nič. poďte na to!Aj 10-minútový tréning je lepší ako nič. Poďte na to!

Určite sa vám veľmi často stáva, že hoci máte na cvičenie veľkú chuť, bráni vám v tom časový deficit. 

 

6 cvikov, vďaka ktorým získate sexi štíhly pás6 cvikov, vďaka ktorým získate sexi štíhly pás

Sexi vypracovaný pás je snom každého z nás – žien aj mužov. Ak totižto máte pekne vytvarovaný pás, pôsobíte oveľa viac sexi a sebavedome. 

 

4 minúty k sexi brušku denne4 minúty k sexi brušku denne

V poslednej dobe sa tabata teší veľkej obľube. Treba sa však pripraviť na to, že si dáte poriadne do tela, a to za krátky čas. 


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - VIDEO: Aktívna aj v tehotenstve. Ako na to?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 

Podujatia

ďalšie ponuky
Vložiť podujatie môžu len registrovaní užívatelia.
Registrovať | Prihlásiť
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 1149
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.