Testovali sme hodinky, ktoré vás budú trénovať

Ako zistiť, či sa človek pri tréningu fláka, alebo posúva svoje hranice? Jedna z možností je používať niektoré z inteligentných zariadení, ktoré sledujú človeka počas pohybu. Jedným z takých sú aj hodinky Fitbit Ionic, ktorých využitie však nekončí pri športe.

Testovali sme hodinky, ktoré vás budú trénovať
Zdroj: Palo Hlubina
26. MAR 2018

V prvom rade treba povedať, že hodinky Fitbit Ionic nevyužijú iba bežci. Pri športových technológiách je totiž bežné, že hoci sa nazývajú športové, ich limity končia pri behu, prípadne chôdzi. Fitbit Ionic viete zmysluplne využiť, nech robíte akýkoľvek šport - od silových cvičení, cez intervalový tréning až po spomínaný beh.

Ešte pred tréningom si nastavíte v menu šport, ktorý idete robiť a počas tréningu vám - na základe sledovania tepovej frekvencie, hodinky ukazujú, v akej fáze tréningu ste, či v aeróbnej, či spaľujete tuk...

FitBit

Na základnej obrazovke vám hodinky počas dňa okrem času ukazujú aj tri ďalšie parametre, súvisiace s pohybom - počet prejdených krokov, aktuálny tep a počet spálených kalórií v daný deň. V mobilnej aplikácii, ktorú si potrebujete stiahnuť a spárovať s hodinkami predtým, než ich začnete používať (inak nebudú fungovať) si viete parametre vašej fyzickej aktivity nastaviť v podobe cieľov - napríklad či chce denne prejsť osemtisíc krokov, desaťtisíc alebo viac a displej hodiniek vám potom ukazuje, ako ďaleko ste od svojho denného cieľa.

Tým sa však možností týchto športových hodiniek len začínajú. Ak v menu kliknete na položku Coach, dostanete sa ku krátkym videám priamo na displeji hodiniek, ktoré vám budú hovoriť, čo máte pri tréningu robiť. Napríklad - nudí vás už vaša rutinná rozvička pred tréningom? Vyberte si v Coachovi sekciu Warm-Up a dostanete sa k dynamickej 15 minútovej rocvičke. Krátke video vám počas fáz oddychu ukáže, aký cvik nasleduje a potom ho už počas stanoveného intervalu robíte. Sekciu Coach si viete rozšíriť, ak si do mobilu stiahnete súvisiacu aplikáciu Fitbit Coach (je zadarmo). V nej si môžete nastaviť dôkladnejšie parametre svojho tréningu a Coach vám poradí personalizované tréningy, ako sa k svojmu tréningovému cieľu dostať.

Ale poďme ďalej, pretože pri cvičení možnosti Fitbit Ionic nekončia. Ak si ich necháte na ruke aj počas spánku (čo síce vyzerá už ako totálna úchylka, ale stojí za to to skúsiť), hodinky zaznamenávajú vašu tepovú frekvenciu a pohyb tela počas noci. Ráno si cez bluetooth zosynchronizujete hodinky s aplikáciu v mobile a dostanete sa k podrobným grafom, kedy ste v noci boli vo fáze ľahkého spánku, kedy vo fáze REM, kedy v hlbokom spánku a kedy ste sa prebúdzali. Zároveň máte každú fázu spánku aj stručne vysvetlenú a môžete si zapnúť benchmark - porovnanie, koľko je vhodné byť v každej spánkovej fáze a ako je to u vás. No a keď uvidíte, že fáza najblbšieho a pre telo najlepšieho spánku je medzi 23. a 3. hodinou v noci, tak si na druhý deň rozmyslíte, či je pre vás ten seriál na Netflixe naozaj dôležitejší, ako poriadna fyzická regenerácia.

FitBit

Pri nastavovaní cieľov vo Fitbit Ionic si nemusíte vyberať len športové ciele, ale napríklad aj zdravotné - ak chcete pravidelne jesť, pravidelnejšie piť, prípadne schudnúť. Len potom musíte po každom jedle či nápoji do hodiniek ťuknúť informáciu, čo ste pili, či jedli.

Veľkou výhodou hodiniek je, že si z nich okrem športového rozmeru viete urobiť aj seriózne inteligentné hodinky pre každý deň - ak si do nich pridáte ďalšie aplikácie. Priamo od výrobcu je v nich vstavaná aj aplikácia pre hudbu Deezer, samozrejme stopky, predpoveď počasia.

FitBit

Ak uvažujete nad inteligentnými hodinkami predovšetkým pre aktívny životný štýl, Fitbit Ionic vás uspokoja. Hoci - nenechajte sa odradiť hneď na úvod spárovaním s mobilom. Je to proces, ktorý trvá pol hodinu až hodinu, pričom vy počas procesu párovania neviete, či sa hodinky sekli alebo sa synchronizujú. Výrobca totiž okrem informácie, že sychronizácia prebieha, nepridal žiadne odpočítavanie času ani percent, takže si na spárovanie mobilu s hodinkami vyhraďte najmenej hodinu. Ideálne je, keď obe zariadenia (hodinky aj mobil) dáte vedľa seba a necháte ich, nech si na úvod vyriešia, čo potrebujú.


Autor článku

phlubina@gmail.com

Palo Hlubina

Palo Hlubina je publicista, autor štyroch kníh a zakladateľ obsahovej agentúry Samosa, ktorá sa venuje produkcii videí, textov a obsahových stratégií. Fanúšik zdravého životného štýlu, aktívny športovec so zameraním na bojové umenia.

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Testovali sme hodinky, ktoré vás budú trénovať

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 2018
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.