4. FEB 2015

Srvátka a fitnes: Aký je jej význam pri cvičení?

Mirka

Hlavnou zložkou srvátky sú srvátkové bielkoviny. Obsahuje aj veľa ďalších vitamínov i minerálov. Je vhodným doplnkom pre športujúceho človeka? 

V srvátke, ktorá vzniká ako vedľajší produkt pri výrobe syrov a tvarohu,  sú zastúpené hlavne srvátkové bielkoviny s dôležitými aminokyselinami. Z vitamínov sú to tie zo skupiny B, ale aj vitamíny A a C. Vitamíny skupiny B sú dôležité pre správne fungovanie metabolizmu a nervovej sústavy. Céčko je kľúčové pre imunitu. Srvátka je bohatá aj na minerálne látky, ako napríklad draslík, horčík, železo, vápnik, zinok atď. Vápnik prospieva kostiam a zubom. Draslík je potrebný pre zdravý kardiovaskulárny systém. Horčík potrebujú nervy i svaly a je známy aj ako bojovník proti stresu a depresii.

V závislosti od typu zvoleného srvátkového produktu môžu srvátku využiť športovci na budovanie svalovej hmoty a urýchlenie regenerácie po tréningu, ale aj ľudia, ktorí sa snažia schudnúť alebo majú problémy s trávením. Vhodná je aj pre tých, ktorí majú oslabený imunitný systém, trpia kožnými problémami (akné, ekzémy) a chcú svoj organizmus zbaviť toxických látok. Samozrejme za predpokladu, že netrpia neznášanlivosťou laktózy (mliečneho cukru) alebo alergiou na bielkoviny kravského mlieka.

Zo srvátky možno pripraviť chutné a výživné nápoje. Hodí sa do ovocných a zeleninových štiav, pridávať ju možno aj do niektorých pokrmov (ovsené vločky). Uplatnenie nájde aj v domácej kozmetike pridaním do kúpeľa, domácich pleťových a vlasových masiek.

Odporúčame: Das gesunde Plus tyčinka, srvátková, čučoriedková, 35 g: srvátková tyčinka s čučoriedkovou príchuťou máčaná v mliečnej čokoláde. Kúpite v sieti dm drogerie markt.

dm srvátková tyčinka

Srvátka a cvičenie

Srvátkové proteíny prospievajú svalovej hmote a pomáhajú udržať pocit sýtosti. Aký význam má užívanie srvátky pri cvičení? „Je to absolútne individuálny proces. Všeobecne môžeme povedať, že srvátku je vhodné konzumovať pri náraste svalovej hmoty v kombinácii s optimálnou fyzickou aktivitou. Srvátkový proteín obsahuje v dostatočnom množstve všetky potrebné aminokyseliny, ktoré sú potrebné pre anabolický proces. Tento proces je potrebný na udržanie, regeneráciu alebo nárast svalovej hmoty pri správnom fyzickom zaťažení a následnom zvyšovaní športovej výkonnosti,“ vysvetľuje pôsobenie srvátky výživový poradca Libor Javro.

Na trhu je množstvo srvátkových produktov. Ako si vybrať ten správny? „Moje odporúčanie je konzumovať čistý srvátkový proteín dve hodiny pred spaním v období, keď človek vykonáva fyzickú aktivitu, ktorá má viesť k nárastu svalovej hmoty alebo v čase, keď športujúci vykonáva vyčerpávajúce silové tréningy,“ radí odborník.

Odporúčame: Das Gesunde Plus Fitness, tyčinka s vitamínmi a L-karnitínom s ananásovo-jogurtovou príchuťou máčaná v bielej čokoláde. Kúpite v sieti dm drogerie markt.

dm tyčinka proteín

Odporúčame prečítať: Rôzne druhy bielkovín a ich prospech

Spracované v spolupráci s výživovým poradcom Ing. Liborom Javrom z www.vyzivovestudio.sk

 

Zdroj: PR


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Srvátka a fitnes: Aký je jej význam pri cvičení?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 

Podujatia

ďalšie ponuky
Vložiť podujatie môžu len registrovaní užívatelia.
Registrovať | Prihlásiť
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 1149
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.