16. OKT 2014

Spinning: Interiérová cyklistika pre každého

Spinning, alebo jazda na bicykli, patrí ku vyhľadávanejším metódam chudnutia. Ideálne kardio, pri ktorom regulujete tempo a spaľujete kalórie raz dva. To však nie je hlavný bonus.

Práve jazda na bicykli je ideálny šport pre fyzičku a tvarovanie postavy. Na bicykli zhodíte zadoček, zoštíhlite stehná a dáte zbohom celulitíde.

Ak rotoped nemáte, vyrazte do najbližšieho fitness centra, kde môžete trénovať vo vlastnom tempe alebo sa prihlásiť priamo na kurz. Spinning prebieha skupinovo. Nebojte sa, spinningový program je zostavený s vedomím, že rôzni ľudia majú pri tréningu rôzne potreby a ciele. Teda jazda každého osobne zoodpovedá jeho individuálnym fyzickým predpokladom a schopnostiam. Ak nebudete stíhať, tak si dáte chvíľku vo voľnejšom tempe.

Odporúčame prečítať: Bicyklovanie pri sviečkach ponúka drinu aj relax

Ako si vytvoriť tréning

Kľúčová je hudba, preto je dôležité si aspoň polhodinu až hodinu pripraviť naozaj rýchlu muziku. Tempo a mieru záťaže vám udáva hudba. Existuje niekoľko polôh rúk i postavení celého tela na bicykli, takže sa preťahujú a posilňujú rôzne časti tela. Na konci lekcie je veľmi dôležitý tzv. strečing, čo znamená ponaťahovanie namáhaného tela.

Tréning

Začnite v miernej záťaži, ktorú udržte päť minút. Ďalšie dve minúty sa do toho oprite naplno. Rapídne sa vám zvýši tepová frekvencia, ktorú je potrebné udržať relatívne vysoko.Po dvoch minútach zaveľte sami sebe miernejšie tempo, avšak o niečo rýchlejšie ako na začiatku. Vydržte ďalších osem minút.

Na bicykli sa postavte a minútu pošľapávajte a pokračujte vo svižnom tempe ďalších päť minút. Na dve minúty zvoľte oddych a pripravte sa na cieľovú rovinku, kde skúste po každých dvoch minútach zvýšiť záťaž. Postupne aspoň o tri stupne, keď už budete cítiť vo svaloch únavu a napätie, zvoľnite tempo a vydýchajte sa ešte pri piatich minútach jazdy.

Po tréningu nezabudnite doplniť pitný režim. Takto nejako by malo vyzerať posilňovanie u vás doma: telo rozohrejete, striedate záťaž, mierny odpočinok a finálna jazda.

Spinning sa hodí takmer pre každého zdravého človeka. Tým, že si sami môžete určiť záťaž a tempo, je ideálnym športom aj pre netrénovaných ľudí. Jazda na stacionárnom bicykli totižto nezaťažuje žiadne kĺby. Fyzičku je dobré udržiavať v každom veku a spinning je jedna z možností. Nie je to síce cvičenie pre leňochov, ale nemusíte byť trénovaní športovci, aby ste zvládli polhodinové kardio, či už u vás doma, vo fitku alebo priamo v spinning centre. 

Odporúčame prečítať: Čo robiť, keď sa vám nechce cvičiť

Zdroj foto: www.freedigitalphotos.net (stockimages)

Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Spinning: Interiérová cyklistika pre každého

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 977
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.