22. OKT 2013

Sexi vypracované lýtka ako základ pekných nôh

Vymodelujte si a docieľte ich krásneho tvaru. Obliecť si sukňu alebo šaty bude pre vás potom potešením. Všetko sa dá! Aj vypracovať krásne a zvodné lýtka.

Lýtka sú odkryté počas celého leta v plavkách a vždy, keď máte oblečenú sukňu

Lýtka majú ženy často odhalené v sukniach alebo šatách a pohľad druhého u nich často začína. Aj preto je dôležité mať pekne vytvarovanú aj túto partiu. Pri pravidelnom tréningu navyše docielite lepšiu kondíciu a oceníte toto cvičenie nie len z estetického hľadiska.

Ako ich precvičiť?

Pri cvičení lýtok je dôležité sa snažiť sval zaťažiť väčšou váhou. Je to jednoduché, pri každom kroku je lýtkový sval namáhaný váhou vášho tela. Preto sa budete snažiť vyvinúť minimálne rovnakú záťaž, ale cvik vykonávať v plnom rozsahu (pri chôdzi k plnému rozsahu nedochádza), alebo použiť väčšiu záťaž a tým docieliť väčšej námahy svalu, čím dosiahnete aj odozvu v podobe tvarovania a spevňovania.

Cviky sú jednoduché a dajú sa vykonávať aj doma. Vykonávajú sa pre každú nohu zvlášť, aby došlo k väčšej záťaži a lepšej kontrole konkrétneho svalu.

Výpony v stoji

Postavte sa ku stene a jednu nohu pokrčte tak, aby ste stála iba na jednej. Pre udržanie rovnováhy sa môžete ľahko opierať, snažte sa ale neprenášať váhu na stenu, aby bol cvik vykonávaný so záťažou vášho tela. Pomaly s dôrazom na lýtkový sval sa postavte na špičku tak, aby došlo ku kontrakcii lýtkového svalu. Snažte sa dosiahnuť čo najvyššieho vyvýšenia. Sekundu zostaňte vo vrcholovej kontrakcií a znovu sa pomaly z pozície na špičkách klesnite na pätu.

Odporúčanie : 3 série, 15 až 20 opakovaní

Výpady s chôdzou po špičkách

Vykročte dlhým krokom dopredu a došliapnite na bruško chodidla, pätu držte hore. Pokrčte predné koleno o choďte dole, až kým sa zadné koleno dotkne podlahy, potom zatlačte späť a opakujte opačnou nohou.

Odporúčanie : 3 série, 15 až 20 opakovaní

Skákanie cez švihadlo s napnutými nohami

Skáčte cez švihadlo, avšak obmedzte povolenie v kolenách a odrážajte sa iba bruškami chodidiel. K pohybu teľa hore a dole používajte iba členky a lýtka.

Odporúčanie : 3 série, 60 sekúnd

Samozrejme aj športom sa dá dopracovať ku krajším lýtkam. Každý pohyb, ktorý dá zabrať lýtkam aktivuje aj lýtkové svaly, takže smelo do bicyklovania alebo behania.


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Sexi vypracované lýtka ako základ pekných nôh

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 972
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.