S medicinbalom precvičíte celé telo

Na zlepšenie kondície a precvičenie svalov celého tela vám môže pomôcť jednoduchá cvičebná pomôcka, ktorou je medicinbal. Pomôže vám aj pri rozvoji výbušnosti, sily, rýchlosti, vytrvalosti a tiež koordinácie. 

S medicinbalom precvičíte celé telo
Zdroj: tacofleur/Pixabay.com, CC0
27. OKT 2017

Hlavné výhody používania medicinbalu

  • Má malé rozmery, teda sa dá ľahko uskladniť.
  • Pri cvičení s ním nepotrebujete veľký priestor.
  • Dá sa s ním cvičiť po celý rok.
  • Môžete s ním cvičiť v telocvični a aj doma.

Cviky na precvičenie celého tela

Kľuky na medicinbale

Začnite v podpore na pažiach s ľavou rukou na medicinbale a pravou rukou na podlahe. Vykonajte osem takýchto kľukov a ruky vystriedajte.

Drepy s medicinbalom

Postavte sa mierne rozkročmo. Medicinbal držte v pokrčených rukách vo výške pŕs. Vykonajte drep, pričom súčasne so vstávaním vytlačte aj medicinbal.

Hod medicinbalom o zem

Medicinbal chyťte do oboch rúk a prejdite do vzpaženia. Celou silou ho hoďte o zem. Odrazený medicinbal zachyťte a cvik opakujte.

Výpady s vytáčaním trupu

Stojte v stoji mierne rozkročmo, pričom trup držte vzpriamený a medicinbal pred sebou vo výške hrudníka. Vykonajte výpad a súčasne vytočte trup do jednej a aj do druhej strany. Potom sa vráťte do počiatočnej polohy a opakujte druhou nohou.

Skracovačky s vystretými rukami a nohami

V ľahu na chrbte vykonávajte skracovačky, pričom v rukách držte medicinbal. Zdvíhajte ruky a aj nohy (medicinbalom sa vždy snažte dotknúť nôh).

Ruský kolotoč s medicinbalom

Začnite v sede s nohami na zemi, s kolenami pokrčenými a medicinbalom pri hrudníku. Nohy zdvihnite z podlahy a otáčajte sa v trupe doprava, akoby ste chceli medicinbal zložiť a kolená vytočte do opačnej strany. Vráťte sa naspäť do stredu, a potom vytočte trup doľava, kolená zas mierne doprava - nemali by sa však dotýkať zeme

Plank s medicinbalom

Dajte sa do pozície planku, pričom ruky alebo nohy si položte na medicinbal. V polohe planku zotrvajte 30 sekúnd.

Všetky uvedené cviky vykonajte formou kruhového tréningu po 15 opakovaní. Ak budete vládať, môžete vykonať 2-3 okruhy. Pred tréningom sa určite nezabudnite rozohriať poklusom na mieste v trvaní 5-10 minút a vykonať dynamický strečing. Po tréningu musí nasledovať strečing statický a kvalitná strava. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - S medicinbalom precvičíte celé telo

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 2089
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.