23. FEB 2015

S akým cvičením začať, keď chcem schudnúť

Pri spaľovaní tukov je kľúčovým faktorom tempo a rýchlosť tréningu. V poslednej dobe sa z jediného záveru robí celý program, čo však nemusí byť najvýhodnejšie!

Najdôležitejšia zásada

V prvom rade by ste si mali uvedomiť, že je takmer jedno, koľko tukov spálite za 60-90 minút tréningu. Oveľa dôležitejšie je, koľko tukov spálite po zvyšok dňa, keď budete doma oddychovať. Posilňovanie je pre chudnutie oveľa výhodnejšie ako aeróbne aktivity. Aj keď odpočívate alebo pracujete, po silovom tréningu bude telo nejakú dobu spaľovať tuky, čo sa však po aeróbnom tréningu nedeje. Avšak pri aeróbnom tréningu sa tuky pália počas celej doby tréningu.

Nevýhody silového (anaeróbneho) a aeróbneho tréningu

Počas silového tréningu sa v malom množstve spália tuky, ale spáli sa aj oveľa väčšie množstvo sacharidov. Ak telo nemá odkiaľ čerpať energiu (o tuky sa v tomto stave zaujíma iba minimálne), siaha po svaloch, čo je veľmi nevýhodné.

Pri vykonávaní aeróbneho tréningu sa síce pália tuky po celé trvanie tréningu, ale ihneď po opustení posilňovne, telo na tréning zabudne.

Výhody anaeróbneho a aeróbneho tréningu pri spaľovaní tukov

Pri kvalitnom jedálničku sa telo po anaeróbnom tréningu bez problémov zregeneruje: doplnia sa glykogénové zásoby a môže nastať spaľovanie tukov až po dobu 72 hodín. Jednoducho povedané, po ťažkom tréningu potrebuje telo viac energie aj niekoľko dní po tréningu.

Aeróbny tréning nemôže zaťažiť vytvorené svaly a tuky sa pri ňom spaľujú počas celej doby tréningu.

Spojenie aeróbnych a anaeróbnych tréningov

Keď si to všetko dáte dokopy, zistíte, že to nie je až také jednoznačné, či sú lepšie aeróbne alebo anaeróbne tréningy. Najlepšia je kombinácia oboch. Najlepšiu kondíciu majú tí, ktorí kombinujúobidva typy cvičení. Aj v posilňovni sú pre chudnutie najúspešnejšie kombinácie aeróbneho cvičenia s niekoľkými ťažšími sériami v anaeróbnej zóne. Výsledkom takejto kombinácie je priame pálenie tukov pri cvičení, vzostup potréningového metabolizmu a aj celkové zlepšenie kondície.

Najlepšou formou na chudnutie je teda spojenie anaeróbneho a aeróbneho tréningu dokopy. Nebojte sa teda zamakať si tvrdo, zrýchlite tak metabolizmus a tuk pôjde preč rýchlejšie. Cvičenie čo najlepšie a najrovnomernejšie rozložte do celého týždňa (pondelok, streda, piatok), aby ste tento efekt udržali po celý týždeň. Snažte sa nakombinovať čo najviac druhov pohybu, vytrvalostné, dynamické i silové. Budete tak mať dobrú kondičku a vaše telo bude mať vysokú spotrebu energie každý deň.

Odporúčame prečítať: Najefektívnejšie cviky pre ženy na spevnenie celého tela


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - S akým cvičením začať, keď chcem schudnúť

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 978
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.