14. JAN 2014

Regenerácia po tréningu

Odpočinok a regenerácia by mali nasledovať po každom tréningu, pretože práve tieto dva aspekty majú veľmi veľký vplyv na vaše fitnes zisky a športový výkon. Tým pádom umožňujú zvyšovať efektívnosť tréningu. Bohužiaľ, väčšina ľudí tento fakt ignoruje, čo určite nie je správne. Uvediem vám niekoľko tipov, ako si zabezpečiť dostatočnú regeneráciu.

Zotavovanie po cvičení je dôležité na obnovu svalov a obnovu tkanív. To je ešte dôležitejšie po tréningu s vysokými váhami. Sval potrebuje vždy od 24 do 48 hodín na opravu a opätovné cvičenie bez oddychu jednoducho vedie k rozpadu tkaniva miesto stavby. Preto by sa nikdy nemali trénovať rovnaké svalové skupiny dva dni za sebou.

Spôsoby ako sa čo najlepšie zotaviť po tréningu

Voda

Počas cvičenia stratíte veľa tekutín. Mali by ste ich samozrejme doplňovať počas cvičenia a aj po cvičení. Voda podporuje všetky životne dôležité funkcie a metabolické dráhy v tele.

Jedlo

Po vyčerpaní svojich zásob energie, budete potrebovať natankovať živiny. To je ešte dôležitejšie, ak vykonávate vytrvalostný tréning deň za dňom, alebo sa snažíte budovať svalovú hmotu. V ideálnom prípade by ste sa mali snažiť jesť do 60 minút po skončení tréningu a uistite sa, že prijímate dostatočné množstvo vysoko kvalitných bielkovín a komplexných sacharidov.

Strečing

Po náročnom tréningu vykonajte strečing, ktorý vaším svalom určite pomôže pri regenerácií.

Aktívna obnova

Jednoduchý, jemný pohyb zlepšuje krvný obeh, ktorý pomáha podporovať transport živín a odpadových produktov po celom tele. To pomáha svaly opraviť.

Masáž

Masáž spôsobuje dobrý pocit a zlepšuje krvný obeh a zároveň umožňuje plne relaxovať.

Spánok

Kým spíte, vo vašom tele sa odohrávajú úžasné veci. Spánok je nevyhnutný pre každého, kto pravidelne vykonáva športovú aktivitu. Počas spánku vaše telo produkuje rastový hormón (GH), ktorý je z veľkej časti zodpovedný za rast a obnovu tkanív.

Počúvajte svoje telo

Najdôležitejšia vec, ktorú môžete urobiť pre rýchlu obnovu je počúvať svoje telo. Ak sa cítite unavení, niečo vás bolí, predĺžte prestávku medzi tréningami. Ak si budete dávať pozor, vo väčšine prípadov vám vaše telo povie, čo potrebuje. Problém pre mnohých z nás je to, že nebudeme počúvať varovania alebo ich pominieme s našou vlastnou odpoveďou ("nemôžem byť unavený, veď som včera nebežal najlepšie, ako viem" alebo "Ak nepôjdem dnes cvičiť niekto si bude myslieť, že som slaboch") ...

Zdroj foto: www.freedigitalphotos.net (Michal Marcol)

Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Regenerácia po tréningu

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 1169
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.