Prečo FIT PREDSAVZATIA zlyhávajú a čo s tým

Jana Šimkovičová

Opäť sme sa ocitli v novom roku a určite aj s novými cieľmi. Ruku hore, kto chce schudnúť? A komu sa to naozaj podarí?

Prečo FIT predsavzatia zlyhávajú a čo s tým
Zdroj: Simona Hulmanova - Shine vision
10. JAN 2020

Nevidím absolútne nič zlé na tom, keď si dáme predsavzatie, že chceme byť v novom roku zdravší a cítiť sa lepšie. Teda aj to chudnutie je tu na mieste. Viete, čo by bolo horšie? Keby sme si to už nepriali. Lebo asi vtedy by sme to už vzdali, čo by bola veľká škoda. Čo však urobiť preto, aby sme budúci rok potrebovali schudnúť o niečo menej a boli čoraz viac spokojneší?

Pomaly ďalej zájdeš

Rozmýšľam, či tým správnym cieľom by malo byť v prvom rade chcieť schudnúť. Či by nebolo efektívnejšie, keby sme si želali štíhle a zdravé telo natrvalo. Tá úvaha je na mieste, lebo stanovenie cieľa  je dôležité. Keďže na to, aby sme ho dosiahli, musíme najprv vedieť, čo chceme dosiahnuť a následne na to myslieť a správať sa podľa toho. Myslím, že sa mi viac páči to chcenie byť trvalo štíhla a zdravá. Čo vy na to? Lebo vždy sa pýtam a keď teda už schudem, tak potom čo? Mnoho ľudí by spomenula JO-JO efekt. Väčšinou sa snažíme schudnúť neprirodzene prirýchlo a to tempo nám proste nevydrží, tak ako všetko ostatné, čo nám nie je prirodzené. Preto radšej pomalšie a postupne. Dať dole mesačne 3-4 kilá je super. To viete urobiť tým, že pravidelne cvičíte a normálne jete. Tým normálnym mám na mysli, že sa neprejedávate, obmedzíte sladké ale nepotrebujete žiadne proteínové šejky, ani iné chudnúce produkty a už vôbec nie si počítať kalórie. Zaraďte viac zeleniny do jedálnička a hlavne sa hýbte. Viete, čo je pri tejto pomalšej ceste dôležité? Že si to celé uvedomíte a zapíšete do hlavy ako nový návyk. Robíte to, čo chcete, cítite sa lepšie a nič vás nestresuje. Sami si udávate svoje tempo na ceste za zdravším životom. Znie vám to jednoducho? A verte mi, že na tom nie je nič zložité. Veľakrát sa púšťame do krkolomných úloh, pritom to ide ľahšie. V celom zhadzovaní kíl ide o vytvorenie si nových návykov, ktoré sa vám vryjú pod kožu natoľko, že už nebudete chcieť konať inak. Nemala som to inak. Dve tehotenstvá si zamávali riadne s mojou hmotnosťou, čo som dávala dokopy dlhšie než dva roky. Výsledkom však je, že som stabilná. Nepriberám, neprejedám sa, mám chuť cvičiť, lebo je to môj život. Nechcela som len schudnúť, chcela som byť zdravá a štíhla.  

Žiadne tabletky, ani diéty vám nepomôžu. Práve naopak, z roka na rok zdegradujú vašu osobnosť natoľko, že sa z toho už nedostanete.

Chcem to pre seba

Aby sa naše ciele stávali každým dňom viac a viac dosiahnuteľné, to ich sakra musíme chcieť. Nie len tak ledabolo, ale tak ozajstne. Poznáte tie túžby vychádzajúce odkiaľsi z vášho vnútra? Keď vám srdce po niečom piští a idete si za tým? To je ono. Musíte byť rozhodnutí, že to naozaj chcete a nič vás v tom nezastaví. Keď sa aj udeje niečo, čo vám skríži cestu, tak vy sa postavíte a pôjdete ďalej, lebo to jednoducho chcete. Neexistuje iná možnosť. Vtedy viete, že je to celé o vás. Nechcete byť štíhlejší a zdravší kvôli deťom, alebo mužovi, či kvôli tomu, že ide leto. Chcete to kvôli sebe, lebo vy ste doležití. Tak sa poriadne na..rte a choďte do toho. Žiadne tabletky, ani diéty vám nepomôžu. Práve naopak, z roka na rok zdegradujú vašu osobnosť natoľko, že sa už z toho nedostanete.

Jana Simkovicova

Cvič, čo ťa baví

Už jednoduchšie sa to nedá povedať. Pohyb patrí k zdraviu, bez pohybu ťažko udržíte telo v pohode a v kalorickom deficite. Čiže v stave, aby ste tie kilá opätovne nepriberali. Vidím obrovskú výhodu v  časoch, akých žijeme, pretože už bolo vynájdené všetko. Dnes máte na výber rôzne formy športových aktivít. Naozaj sa dá povedať, že od výmyslu sveta. Stačí, ak budete skúšať. Kto hľadá, ten nájde. To určite poznáte. Použite však svoj sedliacky rozum a stavte na aktvity, ktoré tu boli odjakživa a navyše stále fungovali. Napríklad chôdza tak prirodzená pre nás. Sledujte si, koľko za deň prejdete. Cvičte funkčné cviky, ktoré pripravia vaše telo používať ho denne správne pri bežných aktivitách. Drepy, výpady, plank a iné, to všetko sú cviky, ktoré tu boli a vždy nám budú robiť dobre. Ak ich budeme robiť dobre:) Preto sme aj video programy SUPER BODY postavili na cvičeniach, pri ktorých sa využíva váha vlastného tela a tréningy su zostavené s rozumom podľa toho, čo vždy fungovalo. Základ je, aby ste robili to, čo vás baví. Vtedy sa pohyb stáva vašou prirodzenou súčasťou a nie je iba niečím, čo sa musí.

super body

Chutí ti?

Dosť podstatná otázka, pokiaľ sa nechceš pri stravovaní stresovať a utiekať sa k nezdravým potravinám, ktoré sú stavané tak, aby chutili hlavne nášmu mozgu, a ten si ich bude pýtať nostop. Nemôžete prestať jesť všetko naraz, na čo ste boli celý život zvyknutí. Proste to nejde zrazu sa stravovať podľa prísneho jedálnička, kde si musíte vážiť každú porciu jedla. Alebo jesť pravidelne kuracie mäso na vode s ryžou. Prepácte, musím sa opraviť. Ide to. Ale len v krátkodobom režime. Nie je to nič, pričom vydržíte celý život. A vy chcete predsa zmenu navždy, nie na pár dní. Však? Tak si vyberajte jedlá, ktoré vám chutia. Nemusíte jesť špenát, ktorý neznášate. Existuje množstvo ďalšej zeleniny, z ktorej si môžete vybrať. Naučte sa pripravovať menej kalorické jedlá, čerstvé jedlá, zapojte čo najviac zeleniny, ako to pôjde. Urobte si prieskum, ktoré obilniny a strukoviny vám chutia. Zabudnite na polotovary, ktoré len ohrievate. Obmedzte sladkosti, vrátane nápojov, a ono to pôjde. Viete, čo je navyše na zdrvej strave skvelé, že si tie jedlá dokážete pripraviť rýchlo a z bežne dostupných surovín. Nemusíte utekať do prvého bio obchodu, ktorý uvidíte. Vystačíte si v každom obchode. 

knihy

Chceme, aby si bola štíhla, zdravá, šťastná a spokojná. Lebo za to stojíš.

Nechceme, aby si len schudla

Je náročné pretĺkať sa zmenami sám. Omnoho jednoduchšie to ide, keď máš partiu ľudí, ktorá sa snaží a chce naplniť rovnaký, či podobný cieľ ako ty. My to vieme, máme to rovnako. Preto sme si pre teba pripravili mesačnú výzvu NEBUĎ LOKŠA, v ktorej ťa chceme nakopnúť k cvičeniu a zdravšiemu stravovaniu, kde nájdeš množstvo motivácie a skvelých rád, ako žiť zdravšie a meniť svoje návyky nastálo. Nechceme, aby si len schudla. Chceme, aby si bola štíhla, zdravá, šťastná a spokojná. Lebo za to stojíš. Čakajú na teba konkrétne SUPER BODY tréningy, fit recepty, motivačné videá a vo Facebook skupine NEBUĎ LOKŠA môžeš zdielať svoje pocity a dojmy, ako aj sledovať, ako to ide iným ženám. Začíname už 15. januára. Tak neváhaj a PRIHLÁS SA ZADARMO ešte dnes! Sme na teba pripravení. 

Banner_Nebud Loksa_2020_01_820x312


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Prečo FIT PREDSAVZATIA zlyhávajú a čo s tým

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 2410
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.