9. JUL 2017

Plávanie - kedy je len relax a kedy aeróbna aktivita

Plávanie vždy patrilo, patrí a aj bude patriť k veľmi obľúbeným športom. Jeho veľkou výhodou je, že pri plávaní sa zapája takmer každý sval vášho tela. To má za následok zväčšenie svalovej hmoty a tým pádom aj zvýšenie spaľovania tukov. Dôležitú úlohu však zohráva viacero faktorov, okrem iného aj dĺžka plávania.

Poďme sa najskôr pozrieť na hlavné výhody plávania:

  • nezaťažuje kĺby,
  • zrýchľuje metabolizmus,
  • zlepšuje vytrvalosť a kondíciu,
  • posilňuje veľké množstvo svalov,
  • posilňuje srdce a cievy,
  • zvyšuje kapacitu pľúc.

 

Správna technika plávania

Tak, ako pri každom inom športe, aj pri plávaní je veľmi dôležité dôkladne sa rozcvičiť. Po kvalitnej rozcvičke sa ochlaďte chladnejšou sprchou. Až potom môže nasledovať samotný tréning, ktorý musí prebiehať s dokonalou technikou. V inom prípade by ste svojmu telu viac ubližovali, ako pomáhali a nevydržali by ste odcvičiť (odplávať) ani minimum zo stanoveného.

Pri plávaní hrá veľmi dôležitú úlohu dýchanie. Je potrebné ho zladiť so zábermi. Nie je najlepšie sa nadychovať na každý druhý alebo štvrtý záber, pretože by sme sa stále nadychovali na tú istú stranu, čo by znamenalo, že svaly sa potom nebudú rozvíjať rovnomerne. Nadychujte sa na každý tretí záber. Je to síce náročnejšie, ale zato účinnejšie. Kým sa to nenaučíte, tak sa môžete nadychovať aj na každý druhý záber. To platí pri kraule. Pri iných štýloch sa nadychujte pred každým záberom.

Techniku plávania potrebujete mať dokonale zvládnutú. Nebojte sa prekonzultovať ju s odborníkom, ktorý vám všetko presne vysvetlí, prípade vás upozorní na chyby.

Ako dlho plávať

Plavecký tréning by mal trvať minimálne 45-60 minút. Ak chcete vidieť výsledky čo najskôr, tak je dobré plávať 3-krát do týždňa. Ak chcete schudnúť alebo zlepšiť postavu, plávajte 3-krát do týždňa a pridajte HIIT 2-krát do týždňa.

Čo plávať

Nedá sa určiť, ktorý štýl je najlepší na spaľovanie tukov, ktorý na výdrž, ktorý na zlepšenie postavy. Dobrý plavecký tréning by mal byť zložený aspoň z dvoch až troch štýlov.

Pri plávaní sa treba pripraviť na to, že hoci ste aktívni športovci, tento druh aktivity môže byť pre vás podstatne náročnejší. Netreba sa však toho zľaknúť, ale vydržať, keďže plávanie má veľké množstvo pozitívnych účinkov nielen na telo.

Zdroj ilustračnej fotky: jackmack34, CC0


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Plávanie - kedy je len relax a kedy aeróbna aktivita

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 

Podujatia

ďalšie ponuky
Vložiť podujatie môžu len registrovaní užívatelia.
Registrovať | Prihlásiť
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 1399
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.