20. JUL 2015

Majsterka sveta odkazuje: nevzdávajte sa a počúvajte svoje telo

Nikola Danišová

Silvia Karais je ďalšou úspešnou Slovenkou vo fitnes. Vyhrala MS v Dubaji v kategórii Bikini Fitness.

Od plávania k fitnes

Silvia športuje už odmalička. Vystriedala množstvo športov, medzi inými aj synchronizované plávanie či volejbal, no ako sama hovorí, ani pri jednom neostala dlho. „Keď som bola staršia, tak ma začalo mrzieť, že som sa žiadnemu z týchto športov nevenovala viac, alebo že som si nenašla šport, pri ktorom by som ostala,“ dodáva Silvia. Začala teda chodiť aspoň do posilňovne, aby sa udržiavala v kondícii. Vždy obdivovala svalnaté a vyrysované postavy fitnesiek, a keď vznikla kategória Bikini Fitness, začala sa Silvia o tento druh športu viac zaujímať: „K tomu, že by som chcela raz v tejto kategórii aj súťažiť a dokázať sama sebe, že na to mám, som dospela asi pred necelými dvoma rokmi.“

Strava a pohyb je cesta k úspechu

Silvia nikdy nemala so svojou postavou problémy a do 24 rokov mohla zjesť naozaj čokoľvek. Potom si aj ona musela dávať na jedlo pozor. „Je rozdiel byť chudá a byť fit. Je to problém dnešnej doby, ktorému sa po novom hovorí chudá obezita, keď aj zdanlivo chudí ľudia majú veľa vnútorného tuku a skoro žiadne svaly. Práve pre toto je potrebné športovať a to akokoľvek: korčuľovať, bicyklovať, chodiť do posilňovne. Všetko je lepšie ako nič,“ upozorňuje Silvia, ktorá inak miluje dobré jedlo a hlavne sladkosti.

Silvia karais

Dnes sa Silvia stravuje úplne inak ako predtým: „Treba jesť pravidelne a menšie, nutrične vyvážené porcie. Zabezpečí nám to zrýchlenie metabolizmu, zdravé telo, štíhlu líniu a udržíme si chute na uzde. Určite sa nevyhýbam zdravým tukom. Pravidelne ich zaraďujem do každodenného jedálnička. Tzv. "cheat day" nesmie chýbať, pretože nakopne metabolizmus a zároveň je to moja odmena v týždni. Na tento deň sa vždy veľmi teším.“

Silviin jedálniček   

Silvia hodinu, až hodinu a pol pred cvičením nejedáva. Predtréningové jedlo je zložené z bielkovín a komplexných sacharidov, čo sú napríklad kuracie prsia na prírodno so zeleninovým šalátom, alebo s trochou ryže. „Deň pred ťažkým tréningom mám deň s vysokým príjmom sacharidov, prevažne v podobe naturálnej ryže, aby som mala na tréning dostatok energie a glykogénu vo svaloch. Niekedy, keď si nestíham pred tréningom pripraviť normálne jedlo, tak si dám aspoň ryžové chlebíky s arašidovým maslom, alebo bielkovú omeletu s orieškami. To sú také maškrty, ktoré však v predsúťažnej príprave z jedálnička vylučujem,“ upresňuje Silvia.

Súťaž v Dubaji nebola v pláne     

Do Dubaja pôvodne naša fitneska ísť nemala. Táto súťažná sezóna bola jej úplne prvou a so svojím trénerom Nikom Kvasnovským plánovala na súťažiach iba nabrať skúsenosti. „Vôbec som neočakávala, že by som hneď na začiatku mohla dosiahnuť nejaké väčšie súťažné úspechy. Doteraz som z nich naozaj prekvapená a veľmi si ich cením. Práve vďaka týmto úspechom prišlo aj rozhodnutie súťažiť na MS v Dubaji. Bola to pre mňa veľká príležitosť,“ raduje sa Silvia.

Majstrovstvá sveta v Dubaji sa konali pod záštitou Medzinárodnej asociácie pre naturálnu kulturistiku a fitness INBA Global v spolupráci s miestnou INBA MiddleEast. Za Slovensko išla Silvia do Dubaja v rámci výpravy SANK (Slovenská asociácia naturálnej kulturistiky a fitness). „Majstrovstvá sveta mi určite priniesli nové skúsenosti z medzinárodných súťaží, nové známosti a kontakty. Spriatelila som sa tam s niekoľkými dievčatami z mojej kategórie, ktoré žijú priamo v Dubaji a s ktorými som aj teraz v kontakte,“ teší sa Silvia.

Silvia karais

Vyskytli sa aj malé prekážky, ktoré však Silvia hravo prekonala      

Najťažšie na tom všetkom boli pre Silviu vysoké teploty, počas ktorých v Dubaji súťaž prebiehala: „Vonku bolo niekedy naozaj na nevydržanie, aj keď po niekoľkých dňoch sme si na to celkom zvykli. Do dňa súťaže som sa však snažila zdržiavať prevažne v hoteli a nechodiť v tých teplách po vonku. Deň, až dva dni pred súťažou odvodňujem, čo bolo v tých horúčavách niekedy naozaj ťažké a o vode sa mi aj snívalo. Problém som mala trošku aj so súťažnou farbou, keď na mne prvý večerný náter doslova zozelenel, čo sa mi predtým nikdy nestalo. Asi to bolo kvôli teplu a zmene PH pokožky.“ Všetko nakoniec skončilo dobre a nechcený zelený náter sa prekryl ďalšou vrstvou.

Nečakané prvé miesto        

Víťazka prvé miesto vôbec nečakala. „Je to neuveriteľný pocit, no na druhej strane aj veľká zodpovednosť, pretože v budúcej sezóne budú na mňa kladené veľké očakávania,“ dodáva fitneska a na jesennú sezónu sa bude pripravovať o to svedomitejšie.

Ak sa k cvičeniu neviete donútiť, nájdite si sparing partnera   

„Cvičenie sa stalo mojou súčasťou a už neriešim, či mám, alebo nemám ísť cvičiť. Skôr je to naopak a práve v beztréningových dňoch pomaly ani neviem, čo s voľným časom.  Fitnes je životný štýl, ktorému sa človek venuje buď naplno, alebo vôbec. Všetko medzitým je iba rekreačné cvičenie, ktorému som sa venovala tak pred rokom,“ konštatuje fitneska. Silviinou veľkou motiváciou je niečo dosiahnuť, niečomu sa cielene a zmysluplne venovať. Keď neviete nájsť motiváciu, Silvia radí, nájsť si dobrého sparing partnera, ktorý vám pri tréningu pomôže a podrží vás v ťažkých chvíľach. „Jedna z mojich ďalších motivácií, ktoré mám, je prekonať vlastnú krízu, zaprieť sa a ísť ďalej. Mňa v tomto všetkom veľmi podporuje môj manžel, s ktorým cvičíme spoločne. Musí znášať aj všetky moje nálady v diétach a moje mrnčanie, keď sa mi už nechce,“ smeje sa Silvia.

Silvia karais

Tréningy nadovšetko         

Silvia nemá striktne obľúbené a neobľúbené cvičenia: „Líši sa to tréning od tréningu a je to i o tom, ako prídem nastavená. Niekedy sa mi, čo inak trénujem veľmi rada, cvičí ťažko a naopak. Sú dni, počas ktorých mám toho cez deň v práci naozaj veľa, neviem kde mi hlava stojí a potom tak vyzerá aj tréning. Do každého tréningu sa napriek tomu snažím dať všetko, čo v daný deň môžem.“ Fitneska predsalen veľmi rada trénuje nohy a zadok, a hoci sú pre ňu všetky cviky bezproblémové, neobľubuje príťahy jednoručiek na chrbát. „Tento cvik robím naozaj ako za trest, ale na druhej strane ho do tréningu chrbta zaraďujem pravidelne, nakoľko je to jeden z  najlepších cvikov na chrbát, teda aspoň mne sa osvedčil. Všetky cviky sa snažím robiť vždy na 100 %,“ dodáva Silvia.

Nevzdávajte sa a prekonávajte svoje možnosti      

Majsterka sveta začiatočníčkam a budúcim fitneskám radí: nevzdávať sa, stanoviť si cieľ, neočakávať výsledky hneď, byť trpezlivý, dať všetkému čas a načúvať svojmu telu. „Každý sme iný, na každého niečo iné zaberá a to platí ako v strave, tak aj v tréningoch. Takže Never Give Up  a poďte pekne na to. Všetkým budem držať palce na vašej fitnes ceste,“ dodáva s úsmevom svetová víťazka.

Zdroj foto: facebook.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Bývalá modelka eva dvoráčková: práca trénerky má oveľa hlbší zmyselBývalá modelka Eva Dvoráčková: Práca trénerky má oveľa hlbší 

Eva patrí medzi tých odvážnych ľudí, ktorí sa nebáli urobiť zmenu vo svojom živote a šli za hlasom svojho srdca.

 

Fitnesska denisa lipovská: prešľapy a neúspechy na ceste za lepším životným štýlom sú normálne, ale netreba sa nechať demotivovaťFitnesska Denisa Lipovská: Neúspechy na ceste za lepším životným štýlom sú prirodzené

Nech už si človek stanoví akýkoľvek cieľ, dôležité je z celého srdca veriť, že sa splní. 

 

 

Chcete sexi zadok ako jen selter? cvičte podľa nej!Chcete sexi zadok ako Jen Selter? Cvičte podľa nej!

Pred niekoľkými rokmi sa zamilovala do fitness a touto láskou sa snažila nakaziť aj ostatných. 


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Majsterka sveta odkazuje: nevzdávajte sa a počúvajte svoje telo

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 971
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.