L-karnitín – pomôže spáliť vianočné kilá

Dávate si každý rok predsavzatie, že hneď po sviatkoch začnete s chudnutím, ale stále sa vám nadbytočné kilá zhodiť nedarí? Pomôcť by vám v tom mohol kvalitný tréning a samozrejme vyvážená strava, ale aj L-karnitín.

L-karnitín – pomôže spáliť vianočné kilá
Zdroj: jklugiewicz/Pixabay.com, CC0
3. JAN 2018

Čo je to L-karnitín?

Ide o živinu, ktorá má veľmi dôležitú úlohu v metabolizme tukov. Prenáša totiž mastné kyseliny do mitochondrií (energetických zdrojov v bunkách), ktoré ich premieňajú na energiu.

Hlavné úlohy L-karnitínu:

  • detoxikačná funkcia,
  • dodávanie energie do telesných orgánov ako pečeň, srdce, svaly...,
  • má pozitívny vplyv na zdravie a telesnú kondíciu,
  • pomáha proti stresu...

Chudnutie s L-karnitínom

Spaľovanie tuku prebieha iba za prítomnosti kyslíka. Práve L-karnitín dokáže zvyšovať prísun kyslíka, a tým spaľovanie tuku prebieha v oveľa vyššej miere, pretože práve mastné kyseliny sú uprednostňované ako zdroj energie pre pracujúce svaly. Jeho veľkou výhodou je aj to, že vôbec nie je návykový a nemá ani žiadne škodlivé vedľajšie účinky.

Čo treba splniť, aby ste L-karnitín využili naplno:

  • má zmysel, iba ak aktivitu vykonávate aspoň 40 minút,
  • fyzická aktivita by mala byť aeróbneho charakteru, teda pri dostatočnom prístupe vzduchu (nie ste tak zadýchaní tak, aby ste nedokázali rozprávať), ale nesmiete sa ani flákať,
  • je to iba doplnok stravy, to znamená, že bez kvalitnej vyváženej stravy vám veľmi nepomôže,
  • pite dostatok vody,
  • znížte príjem jednoduchých sacharidov na minimum.

Užívanie L-karnitínu

Odporúčam ho užívať 20-30 minút pred tréningom a ráno. Užívajte ho v dávkach 500-1000mg alebo, ako sa uvádza na obale. L-karnitínom sa nie je možné predávkovať – ide o rozpustnú látku vo vode a nadbytočné množstvo sa vylúči obličkami v moči.

V žiadnom prípade však od neho nečakajte žiadne zázraky. Ak ho ale budete brať iba ako pomocníka, výsledky vás môžu príjemne prekvapiť.


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - L-karnitín – pomôže spáliť vianočné kilá

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 1604
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.