21. MÁJ 2015

Kettlebell tréning na celé telo

Kettlebell predstavuje zvláštny druh činky so špeciálnym úchytom. Okrem posilňovania je toto náčinie možné použiť aj na zlepšenie celkovej koordinácie tela napríklad pri terapii niektorých druhov chorôb. 

Výhody činiek kettlebell

Sú vhodné pre mužov a aj pre ženy. Ak chcete schudnúť, vybudovať svalový objem, zvýšiť silu alebo si zvýšiť svalovú vytrvalosť, kettlebell je pre vás ideálnou voľbou. Všetko je založené na jednoduchosti, pretože aj pri posilňovaní platí pravidlo, že v jednoduchosti je sila. A práve jednoduchosť a účinnosť sú hlavnou prednosťou kettlebellu.

Ako kettlebell funguje

Tieto činky majú špeciálny tvar, široké madlo a predsunuté ťažisko. Práve predsunuté ťažisko od miesta úchopu je z fyzikálneho hľadiska príčinou vysokej účinnosti, pretože sa týmto menia pákové pomery pri pohybe ruky. Ak to porovnáme s klasickou jednoručnou činkou, pri cvičení pôsobí kettlebell neustále svojou váhou proti sile vašej ruky, pričom táto váha nepôsobí rovnomerne. Preto je nutné využívať antagonistické (protismerné) svaly ako stabilizátory, čím sa vylepšuje schopnosť koordinácie pohybu a zapája sa veľa svalových skupín naraz.

Tréning s kettlebellom

Swing

Namáhané svaly: chrbát, stehná, ramená

Clean

Namáhané svaly: biceps, ramená

Windmill

Namáhané svaly: stred tela

Drepy s kettlebelom

Namáhané svaly: stehná

Ruský twist s kettlebelom

Namáhané svaly: brušné svaly

Všetky uvedené cviky odporúčam vykonávať v troch sériách po 15-20 opakovaní. Váhu kettlebellu si samozrejme zvoľte tak, aby ste zadaný počet opakovaní dokázali vykonať s maximálnou precíznosťou. Tento tréning je veľmi účinný aj ako HIIT. Cvičte ho trikrát do týždňa a výsledky sa vďaka použitia kettlebellu (samozrejme aj dodržiavania správneho stravovacieho plánu) dostavia rýchlo. 

Zdroj foto: flickr.com

Odporúčame prečítať: Posilňujeme s kettlebellom


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (1)

Diskusia k článku - Kettlebell tréning na celé telo

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

www.ZdravoaFit.sk
www.ZdravoaFit.sk
 18.4.2015 13:20

Pokiaľ chcete vedieť viac o kettlebellte a vedieť ako je to s ním v porovnaní s inými tréningami tak https://www.zdravoafit.sk/clanok/superzbran-kettlebell
Tam nájdete skutočne odborné články. Novinky aj na Facebooku

 

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 977
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.