20. APR 2016

Je dobrý nápad vymeniť stoličku za fitloptu?

V súčasnej dobe sa stáva veľkým hitom výmena kancelárskych stoličiek za fitlopty. 

Už z pohľadu sedenia nejde o veľmi dobrú aktivitu, ktorú je vhodné preferovať. Avšak, pri sedení na fitlopte je pravdepodobné, že sa bude zapájať široké spektrum svalov, ktoré sú potrebné na to, aby ste z lopty pri sedení nespadli. Znie to skvele, že? Avšak, má to svoje muchy!

V čom by teda presne malo byť pozitívum sedenia na fitlopte

Myšlienka sedenia na lopte namiesto kancelárskej stoličky je založená na tom, že na udržanie stability je treba aktivovať svaly trupu a aj nôh, čím sa zvyšujú základne sily a zlepšuje sa držanie tela. Ďalším plusom by mohlo byť spaľovanie kalórií, pretože ak sa do stabilizácie zapája core – stred tela, je na to treba energiu, ktorú telo získava z tukov.  

Negatíva sedenia na fitlopte

Na druhej strane však existujú aj negatíva sedenia na fitlopte. Chrbtica musí byť stále vystretá, čím svaly stále pracujú, a to nemá pre telo iba pozitívne účinky. Po dlhšom sedení na lopte preto môžete začať pociťovať bolesti, pretože na nej stále, aj keď nevedome, cvičíte a telo si nemá kedy oddýchnuť. 

Aká je teda najlepšia voľba?

Podľa mňa by ste mali cvičenie radšej nechať na posilňovňu. Oveľa lepším riešením je výber vhodnej ergonomickej stoličky a aspoň 5 až 6 ráz za pracovnú dobu sa postaviť, ponaťahovať sa alebo sa prejsť. Ak už veľmi chcete loptu do sedenia počas pracovnej doby zapojiť, tak by ste ju mali so stoličkou striedať po hodine. 

Ako posilniť stred tela cvičením?

  • plank – vykonajte 3-krát do zlyhania
  • bočný plank – vykonajte v trvaní 60 sekúnd a na každú stranu 3-krát
  • panvový most – 3 série po 15 opakovaní
  • horolezec – 3 série po 60 sekúnd
  • ruský kolotoč – 3 série po 60 sekúnd

Tento tréning vykonajte každý druhý deň a verte mi, že fitloptu v práci potrebovať nebudete.

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Negatívne opakovania na zväčšenie sily a objemuNegatívne opakovania na zväčšenie sily a objemu

Pri negatívnych opakovaniach sa využíva skutočnosť, že v brzdiacej (negatívnej) fáze opakovania zvládnete spúšťať väčšiu záťaž, ako vytlačiť späť. 

 

Panvový most – cvik (nielen) pre dokonalý zadokPanvový most – cvik (nielen) pre dokonalý zadok

Zadok a stehná patria spolu s bruchom k partiám, s ktorými nie sú ženy spokojné. 

 

Ako zostaviť tréningový plán v posilňovni pre pokročilýchAko zostaviť tréningový plán v posilňovni pre začiatočníkov

Je veľmi dobré, ak sa zaujímate o problémy spojené so začiatočnou fázou posilňovania. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Je dobrý nápad vymeniť stoličku za fitloptu?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 978
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.