20. MAR 2015

Intervalový tréning, ktorý vás dostane do formy

Intervalový tréning predstavuje akúkoľvek formu cvičenia, ktorej podstata spočíva v prechode od intenzívnej aktivity k nízkej intenzite cvičenia alebo až dokonca k celkovému pokoju. 

Inak povedané po 30 sekundách maximálneho výdaja energie nasleduje 60-90 sekúnd odpočinku pred ďalším maximálnym výdajom.

Prečo sa stále málo cvičí tento typ tréningu

Dôvodom najčastejšie býva, že väčšina ľudí nie je zvyknutá sa tlačiť do anaeróbnej zóny (oblasť, v ktorej nemôžete dýchať a máte pocit, že vám vaše srdce chce vyskočiť z hrude). Ale práve v takomto prípade extrémny tréning vytvára extrémne výsledky. Intervalový tréning je určený pre všetkých, môžu ho cvičiť chudí i tuční, mladí aj starí, muži i ženy. Jednoducho každý, kto si chce spevniť telo, schudnúť a byť fit.

Aké sú účinky intervalového tréningu

Počas tohto tréningu dochádza k stimulácií rýchlych a super rýchlych svalových vlákien, čo priamo provokuje tvorbu anabolických hormónov (hlavne HGH: rastový hormón), ktoré sú veľmi dôležité na udržanie vitality. V porovnaní s klasickým kardio tréningom je produkcia HGH zvýšená až o 700 %.

Hoci pri intervalovom tréningu nedochádza k spaľovaniu žiadnych zásob podkožného tuku, telo využíva iba zásoby cukru (glykogénu) v pečeni a vo svaloch, po tréningu si to telo všetko vynahradí. Bude totižto zaťažené nárokmi na regeneráciu, a preto bude jeho metabolická rýchlosť výrazne zvýšená. Preto budete spaľovať tuk. 

Intervalový tréning

Pred každým tréningom je dôležité vykonať dynamický strečing. Následne odcvičte uvedené cviky v maximálnom možnom tempe 30 sekúnd. Medzi jednotlivými cvikmi oddychujte 60-90 sekúnd.

  • pochodovanie na mieste
  • komando kľuk (vykonáte kľuk a následne pokrčíte koleno pod hrudník)
  • výstupy na stoličku
  • obrátené skracovačky
  • angličáky
  • skracovačky
  • výpady s výskokom
  • drepy s výskokom

Uvedený tréning vykonajte v dvoch kolách. Potom už iba ponaťahujte svaly formou statického strečingu a nechajte telo spaľovať tuky. Cvičte s dennou prestávkou, najlepšie rozloženie je pondelok, streda a piatok. 

Odporúčame prečítať: HIIT - efektívny tréning pre každého

Zdroj foto: adidas

Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Intervalový tréning, ktorý vás dostane do formy

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 1274
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.