9. APR 2014

Hviezda menom piloxing

Box plus tanec, plus pilates, rovná sa piloxing. Nový druh pohybu je ďalšou z výnimočných kombinácií, ktoré prinášajú nielen zábavu, ale aj krásne zdravé telo. Možno si vzdychnete: „už zase nejaká novinka?“, ale vedzte, že piloxing je skutočne horúcim adeptom na pohybovú senzáciu.

 Na Slovensku ho síce zatiaľ nájdete len vo vybraných centrách, no garantujeme vám, že o rok bude pevnou súčasťou skupinových cvičení. Nedá sa mu totiž odolať! A aby sme vám o piloxingu zistili viac, vyspovedali sme nielen ambasádorku a master trénerku pre Slovensko Veroniku Gimeckú, ale aj samotnú zakladateľku Vivecu Jensen.

Stop zastaraným programom, je tu piloxing

Celé to ma na svedomí práve švédska tanečnica a fitness inštruktorka Viveca Jensen, známa aj ako trénerka celebrít. „Viveca bola profesionálna baletná tanečnica, no zranila sa a skončila. Najviac jej k regenerácii a rekonvalescencii pomohlo cvičenie pilates. Neskôr sa stala inštruktorkou aerobiku a pilates a založila Pilates štúdio, chodila taktiež na hodiny boxu. Hľadala však pre svojich klientov pilates kardio verziu cvičenia a keďže box jej dodával pocit sily, pilates spevňoval a tvaroval svaly a tanec prinášal pocit sebavedomia, rozhodla sa práve pre túto kombináciu. piloxing, ako ho Viveca nazvala, však nie len obyčajnou zlátaninou bez nápaditosti. Naopak, otvára celkom nový koncept na zdokonalenie telesných, ako aj psychických možností,“ vysvetľuje piloxing elite inštruktorka Veronika Gimecká.

Takže, ako to s tým piloxingom vlastne je? Viveca svoj program postavila na skúsenosti, že množstvo žien, ktoré sa venovali aktívnym kardio cvičeniam, začali mať problémy s kĺbmi a skrátenými šľachami. Stávali sa síce aktívnejšími a ich celková kondícia rástla, avšak ich vnútorné, hlboké svalstvo bolo naďalej slabé. Uvažovala teda nad tým, ako spojiť dynamický pohyb so zvýšenou tepovou aktivitou a zamedziť pritom zväčšovaniu objemu svalstva. Pilates bol na to ako stvorený. Zameriava sa totiž na zlepšenie telesnej kondície, pohybového systému a zdokonalenie koordinácie pohybov a správneho postoja. Princíp aktívneho „powerhouse“, čiže neustále zapojeného a spevneného brušného svalstva, spojila s výbušným boxom, pri ktorom nohy pracujú v pohybe a mierne poskakujú. Rovnako svižne sú zapájané aj ruky. Rôzne formy úderov z boxu sú v piloxingu znásobené špeciálnou pomôckou, rukavicami. Piloxing rukavice majú váhu 250 gramov a s ich použitím si cvičenci nielen krásne vyformujú paže a ruky, ale maximalizujú tiež pozitívne účinky na kardiovaskulárny systém. Veronika dodáva, že sa „cvičí naboso, alebo v protišmykových ponožkách, čo je veľmi zdravý spôsob cvičenia. Rukavičky aj cvičenie naboso je však samozrejme odporúčanie, nie povinnosť, takže sa môže cvičiť aj bez rukavičiek a v teniskách.“ Ale mužsky pôsobiaceho svalnatého tela sa obávať nemusíte. Keďže aeróbne pohyby kombinuje piloxing so strečingom a pilatesom, výsledkom sa stáva štíhla, pevná a vyformovaná postava so značným úbytkom na váhe. Čo viac si môžeme priať? Elite inštruktorka Veronika Gimecká hovorí, že: „Piloxing spája výkon, rýchlosť a obratnosť boxu s tvarovaním a flexibilitou z pilatesu. Predstavte si k tomu zábavu a sexy tanečné kreácie. V rámci jednej hodiny sa z vás stane drsný a silný boxer, ladná a štíhla balerína a sexi tanečnica v jednom.“

Úder vpred

Ako teda hodina piloxingu asi vyzerá? Lekcia tohto cvičenia nie je len divoko sa valiacim poskakovaním. Ide o striedavú hru pomalých cielených cvikov, pri ktorých sa pozapájajú všetky svalové skupiny, s rýchlymi, dynamickými pohybmi, vďaka ktorým sa spaľovanie tukov výrazne zefektívni. Veronika Gimecká vysvetľuje, že „ako v každom skupinovom cvičení, hodina sa skladá z viacerých častí. Zahriatie s prestrečingom, takzvaný warm up, keď sa zahrejú svaly a kĺby a pripravíme tak telo na následnú záťaž, postupne prechádza do hlavnej časti a ku koncu nasleduje posilňovanie sedacích a brušných svalov. Nasleduje upokojenie, takzvaná cool down časť. Každá hodina piloxingu však končí niečím špeciálnym, čo na žiadnej inej hodine nezažijete. Čo to je? Príďte si zacvičiť a zistíte sami.“

Nezanedbateľný vplyv na piloxing má aj tanec, preto sa na hodine stretnete so špeciálnymi blokmi boxu, pilatesu a tanca, ktoré nasledujú po spomínanej fáze warm-up. Svalstvo pracuje na plné obrátky, vysoká tepová frekvencia zvyšuje výkonnosť a kondíciu. Každý pohyb vychádza z takzvaného core, čo znamená stred tela. Piloxing nevyužíva iba cviky v stoji, ale posilňovacia časť hodiny prebieha i v ľahu na podložkách. A následná, naťahovacia časť, čiže cool down, má za úlohu zregenerovať a uvoľniť svalstvo a zabrániť nežiaducej svalovej horúčke. Výsledkom dlhodobejšej práce na sebe je ploché pevné brucho, zmenšenie objemu stehien a pásu, krajšie držanie tela, štíhlejšia postava a samozrejme, lepšia kondícia, pružnosť a flexibilita. Vyplavené endorfíny zlepšia náladu a špeciálne navrhnutý intervalový tréning zefektívni kardiovaskulárny systém. „Vďaka striedaniu blokov pilatesu, boxu a tanca sa stáva piloxing intervalovým tréningom, ktorý je nie len zábavný, ale hlavne pozitívne stimulujúci, pre dosiahnutie lepších fyzických výkonov, ktoré garantujú nádherné vyformovanie postavy,“ dopĺňa elite inštruktorka Veronika Gimecká.

Zábava musí byť

Z úvodného pohľadu sa môže zdať, že piloxing je najmä sofistikovanou makačkou, pri ktorej sa z vás leje pot a vy už nemáte energiu ani na zdvihnutie pohára. Ale opak je pravdou. Jedným z cieľov programu je najmä zábava. Zakladateľka Viveca Jensen ženy vyzýva (áno, cvičeniu sa v súčasnosti venuje prevažne ženskejšie pohlavie), aby sa pri hodinách psychicky uvoľnili a nechali sa unášať rytmom a športom. Nie je to ťažké, pretože pri lekciách piloxingu je dynamická rytmická hudba nevyhnutnosťou, rovnako ako chuť na sebe pracovať a užiť si pozitívnu davovú psychózu. Piloxing, to je energetický doping, ktorý vám dodá radosť a dobrú náladu. „Piloxing je úplným opakom vašich doterajších skúseností, dodáva vám sebavedomie a energiu,“ hovorí zakladateľka programu. SLEEK, SEXY, POWERFUL, čiže štíhla, príťažlivá a silná. Tri slová, ktoré sú mottom piloxingu, sa stali súčasťou kampane za novodobý životný štýl a môžete ich vidieť všade tam, kde sa piloxing precvičuje. Pretože cieľom je, aby sa z nás stali sebavedomé, krásne a dobre sa cítiace ženy, ktoré sa neboja výziev a vedia to poriadne roztočiť. Princípom PILOXINGU je krásna myšlienka, že žena je silná.

Ako vyzerá Piloxing v praxi? Pozrite si naše video!

Rozhovor s Vivecou Jensen

Prečo navštíviť piloxing namiesto iného skupinového cvičenia?

Piloxing zahŕňa špičkový výskum a fitness techniky pre spaľovanie maximálneho množstva kalórií, vytvára štíhle svaly a zvyšuje výdrž (energiu, vitalitu, silu). Dve disciplíny (box a pilates) sa nachádzajú na opačných koncoch fitness spektra. Box predstavuje vysoko intenzívnu kardio časť hodiny a použitie princípov z pilatesu nám pomáha zamerať sa na predlžovanie a spevňovanie svalov a vyrovnanie, udržanie balansu tela. Obe disciplíny vykonávame po cely čas so zapojením svalov CORE. Pridala som aj tanec, pre plynulé prepojenie týchto dvoch disciplín a tiež, aby sme zažili na hodine aj trocha zábavy!

Je istá skupina ľudí, ktorí by sa mali piloxingu vyhnúť?

Je to všetko na uvážení jednotlivca. V našom štúdiu máme klientov vo veku až do 70 rokov, navštevujú nás aj tehotné ženy. Radíme ľuďom, aby modifikovali určité pohyby (mierne skákanie na chôdzu a podobne) a išli vo svojom tempe. Ale piloxing môže robiť naozaj ktokoľvek.

Aké sú najväčšie benefity piloxingu?

Jedným z najväčších benefitov je znižovanie hmotnosti, pretože spaľujeme maximum kalórií, a to viac ako 900 na jednej hodine. Klienti odchádzajú z hodiny s pocitom psychickej aj fyzickej sily, sú zdatnejší a veselší ako predtým. Počujeme to od klientov pravidelne. A piloxing je v neposlednom rade hlavne zábava!

 


Autor článku

fit

FIT štýl

FITštýl je inteligentný časopis pre dnešnú ženu, bez ohľadu na vek. Informuje o novinkách vo svete starostlivosti o zdravie, módy, krásy, technológií a aktívneho životného štýlu. V novom čísle nájdete aj rozhovor so Zuzkou Light!

http://www.casopisfitstyl.sk/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Hviezda menom piloxing

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 971
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.