Hroznový cukor – pred, počas a po tréningu

Ľudské telo využíva hroznový cukor ako zdroj energie. I tak nie je vhodné prijímať ho neobmedzene. Kedy teda glukóza prináša najväčšie pozitíva? Odpoveď je počas a po tréningu.

Hroznový cukor – pred, počas a po tréningu
Zdroj: SnapwireSnaps/Pixabay.com, CC0
31. JAN 2018

Čo je to hroznový cukor

Hroznový cukor (glukóza) je monosacharid, ktorý v tele slúži ako rýchle palivo. Počas cvičenia napomáha správnemu fungovaniu svalov a po tréningu dopĺňa zásoby glykogénu vo svaloch. Okrem toho je základným zdrojom pre fungovanie mozgu. Keďže ide o jednoduchú molekulu, telo ho využíva hlavne pri náhlej záťaži.

Výhody hroznového cukru

  • Uľahčuje budovanie svalstva.
  • Zrýchľuje metabolizmus.
  • Napomáha lepšiemu využitiu bielkovín.
  • Priaznivo pôsobí na nervový systém.
  • Podporuje trávenie.
  • Zlepšuje koncentráciu a pamäť.
  • Zvýšený príjem vedie k vysokej koncentrácii cukru v krvi a tým pádom k priberaniu. Okrem toho neustále núti telo vyplavovať inzulín, a teda môže byť spúšťačom cukrovky.
  • Prijatie glukózy 60 minút pred tréningom spôsobuje nižší športový výkon.

 

Koľko hroznového cukru je ideálne prijať?

Ak budete počas tréningu cítiť, že vám dochádza energia, pokojne si dajte pár gramov. Po tréningu prijmite 30-40g.

Je vhodné prijímať hroznový cukor pred tréningom?

Určite nie. Hroznový cukor v žiadnom prípade nepotrebujete, či už na plný alebo prázdny žalúdok. Nepomôže vám ani v prípade, ak chcete priberať svalovú hmotu, ani v prípade, keby ste chceli znižovať množstvo podkožného tuku. Práve naopak - dávka hroznového cukru rozhodí váš metabolizmus a "prepne" ho na spracovávanie cukru, namiesto tuku, a to určite nechcete. Hroznový cukor má teda aj svoje výhody, ale aj riziká, a práve preto je potrebné pri jeho príjme brať tento fakt do úvahy. 

Odporúčame DAS gesunde PLUS hroznový cukor s 10 vitamínmi s pomarančovou príchuťou, 100 gHroznový cukor s ovocnou príchuťou pomaranča vám dodá potrebnú energiu. Lahodne chutí a je ideálny aj na cesty. Zakúpite v sieti obchodov dm drogerie markt

dm produkt


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Hroznový cukor – pred, počas a po tréningu

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 1914
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.