Do novoročných cieľov zaraďte aj TRX

Veronika Shoebridge

Total Body Resistance Exercise. Tak znie anglický názov cvičenia v našich končinách známeho skôr pod skratkou TRX. Ide o závesný systém popruhov, ktoré je možné pomocou karabíny pripevniť o stenu či dvere a vďaka dvom rúčkam upevneným na koncoch popruhov pohodlne chytiť. Vďaka váhe vlastného tela precvičíte cez TRX všetky svaly.

Je čas na TRX
Zdroj: vivian1965/Pixabay.com, CC0
28. DEC 2017

Kde sa tu vzal

Prvý prototyp TRX bol zhotovený z padákových popruhov a ju jutsu opasku. Zhotoviteľom bol Randy Hetrick. Po ukončení svojej vojenskej služby začal robiť na tom, aby mu jeho nápad priniesol viac.

Podporovaný súkromnými investormi založil spoločnosť TravelFit LLC, ktorú neskôr premenoval na Fitness Anywhere a začal svoje know how a skúsenosti ponúkať vo forme školení pre trénerov.

TRX je priestorovo nenáročný, skladný, ľahký a prenosný systém na udržiavanie kondície kdekoľvek ste a kedykoľvek chcete. Vďaka karabíne sa dá pripevniť takmer kamkoľvek. Či už na dvere hotelovej izby alebo na strom v parku. Intenzitu cvičenia si dokážete regulovať vďaka nakloneniu či uhlu a nastaviteľným popruhom.

TRX obľubujú fanúšikovia jogy, pilates, ale aj bežci a cyklisti. Pri tomto cvičení totiž musíte zapojiť stred tela a hlboký stabilizačný systém.

Osobná skúsenosť

Ja som sa TRX vždy tak trochu stránila. Myslela som si, čo už dva popruhy môžu len spraviť pre postavu. Ale skúsila som a môj názor sa odvtedy kompletne zmenil. Nehovoriac o tom, že aj moje telo, sila a výdrž. A to TRX na pravidelnej báze cvičím len niekoľko mesiacov.

Vďaka TRX som spozorovala výrazný nárast rozsahu pohyblivosti v ramenách ako aj bedrových kĺboch, zvýšila sa mi sila v rukách, cítim sa stabilnejšia v strede tela, najmä pri cvikoch, ktoré sa robia s chodidlami v popruhoch a vzpore na rukách.

TRXko je cvičenie vhodné úplne pre každého. Môžete si ho vyskúšať, aj keď ste práve s cvičením len začali alebo prežívate jeseň života. Využívajú ho nielen športovci, ale aj ľudia, ktorí sa po celodennom sedení v práci za počítačom chcú rozhýbať.

Výhody TRX

Tu je niekoľko výhod TRXka, ktoré hovoria vás presvedčia, že toto cvičenie skutočne stojí za vyskúšanie:

  • Efektívne posiľňovanie celého tela.
  • Zlepšenie pohyblivosti kĺbov.
  • Rozvinutie sily celého tela.
  • ​Zlepšenie rovnováhy a posilnenie stredu tela.
  • Zvýšenie svalovej vytrvalosti.


A na záver inšpirácia


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Do novoročných cieľov zaraďte aj TRX

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 2017
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.