Cviky, ktoré môžete cvičiť počas menštruácie doma
30. JAN 2017

Cviky, ktoré môžete cvičiť počas menštruácie doma

Sú jednoduché a prinesú úľavu od bolesti.

Menštruácia môže trvať aj týždeň, a ak ste zvyknuté cvičiť pravidelne, môže takáto prestávka dosť výrazne pokaziť váš tréningový režim. Je však pravda, že počas týchto dní je treba cvičenie obmedziť, ale určite s ním netreba úplne prestať.

Prečo cvičiť počas menštruácie?

Platí, že pri pohybe, aj keď iba minimálnom, sa viete sústrediť na inú vec, ako na bolesti a tým pádom si zlepšiť náladu. Okrem toho sa vyplavujú endorfíny a enkefalíny, ktoré tiež veľmi účinné pôsobia proti menštruačným kŕčom.

Cviky určené priamo k uvoľneniu nepríjemnej bolesti pri menštruácii

Vytáčanie kolien v ľahu

Ľahnite si na chrbát, pokrčte nohy a upažte. Dlane smerujú hore. S výdychom vytočte kolená a krížovú časť doľava, hlavu otočte doprava. Vydržte 10 sekúnd a pomaly sa vráťte späť. To isté zopakujte aj na druhú stranu. Opakujte 10-krát na každý bok.

Mačka

Kľaknite si na štyri. Nohy si dajte na šírku bokov a kolená pod bedrá. Ruky majte kolmo pod plecami. Postupne prenášajte váhu z dlane do dlane, z dlane do kolena, z kolena do kolena, z kolena do dlane a z dlane znovu do dlane. Takto pomaličky krúžte 10-krát jedným a 10-krát druhým smerom.

Otáčanie chrbtice v sede

Posaďte sa do tureckého sedu, pričom chrbát majte vyrovnaný. Dlane si silno spojte pred telom vo výške ramien. Svižne otočte trup doľava a súčasne ľavý lakeť dozadu, pohľad smeruje ponad ľavé rameno dozadu. Následne vykonajte na pravú stranu. Opakujte 10-krát na obe strany.

Koleno na hrudníku

Ľahnite si na chrbát s jednou nohou natiahnutou a druhou ohnutou v kolene. Ohnutú nohu si chyťte za koleno oboma rukami a pritiahnite ju k hrudníku a k brade. V tejto polohe zotrvajte 5 minút a následne nohy vymeňte.

Vytočenie v sede

Sadnite si na podlahu, pričom pravú nohu ohnite v kolene a oprite si ju o vonkajšiu časť ľavej vystretej nohy. Chodidlo pravej nohy nechajte na podlahe. Trup otočte doprava, lakťom ľavej ruky zatlačte do kolena pravej nohy, pozerajte sa za seba a pravou rukou sa opierajte o zem. Po piatich minútach opakujte na druhú stranu.

Ak budete túto zostavu cvičiť počas menštruácie, prežijete ju s úsmevom a v pohode. 

Zdroj: goodfon.su

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Ako často meniť svoj tréningový plánAko často meniť tréningový plán?

Veľkou výhodou cvičenia je, že môžete vyskúšať množstvo cvikov a techník. 

 

Chcem menší a pevný zadok. ako na to?Chcem menší a pevný zadok. Ako na to?

Pevný zadok nie je iba centrom zvýšenej pozornosti, ale aj určitým znakom zdravia.

 

FOTO: funkčný tréning na chudnutie pre ženy s nadváhouFOTO: Funkčný tréning na chudnutie pre ženy s nadváhou

Ak sa vám po sviatkoch stalo, že ste pribrali nejaké tie kilá navyše a po pohľade do zrkadla ste sa rozhodli schudnúť, jedným z účinných spôsobov, ako to dosiahnuť, je začať vykonávať funkčný tréning. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Cviky, ktoré môžete cvičiť počas menštruácie doma

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 1486
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.