BLOG: Cvičiť doma je jednoduché

Mnohokrát by ženy doma aj cvičili, ale že vraj na to nemajú čas. Keď som nechcela ostať bez pohybu, neostávalo mi nič iné, len si to zariadiť. Keď som to zvládla ja, dáte to aj vy.

BLOG: Cvičiť doma je jednoduché
4. DEC 2018

Zvykla som chodievať do posilky alebo na skupinové cvičenia. Pár krát do týždňa. Tak, aby som sa udržiavala fit. Fyzicky, ale časom aj psychicky. S príchodom detí však nastalo obdobie, že som sa nedostala nikam. Navyše bývame v malej dedine pri Bratislave, ktorá neposkytuje také pohybové možnosti ako mestá. Ak som chcela ísť cvičiť, musela som k hodinovému tréningu prirátať takmer ďalšiu hodinu na presun. Mnoho žien si takýto výjazd pri malom dieťati nemôžu dovoliť. A bol to aj môj prípad. Čo s tým? 

Dohodnite sa sami so sebou

Aby vám cvičenie vydržalo, a to bez ohľadu na to, kde cvičíte, mali by ste to naozaj chcieť. Rozhodnúť sa, že chcete zmenu a ísť si za ňou na sto percent. Určite to poznáte. Je to taká intímna debata, kedy spovedáte samé seba, až z toho vznikne definitívne rozhodnutie. Začnete mať jasnú myseľ, ste absolútne presvedčení o tom, že to chcete a urobíte pre to všetko. Vtedy už nečakáte na “pondelok”, ale začnete konať okamžite. Vstanete z gauča a idete cvičiť.

Vy sami sa stanete svojím hnacím motorom. Ak vám príde do cesty prekážka, nenecháte sa zlomiť. Práve naopak, budete hľadať riešenie, pretože vás ženie vlastné rozhodnutie. Lebo už viete, prečo to celé robíte.

Jana Simkovicova

Nájdite si čas pre seba

Ak sa niekomu nechce cvičiť doma, to je ešte malý problém. Je to len o rozhodnutí a prekonaní vlastnej lenivosti a pohodlnosti. Väčší problém vidím v tom, ak človek chce, ale podmienky, v akých funguje mu to nedovolia. Dovolím si tvrdiť, že najťažšie to majú maminy. Zvládnuť dokonale deti, domácnosť, zamestnanie a popritom si nájsť čas na seba, je niekedy priam nadľudský výkon. Viem, o čom rozprávam. Mám dvoch synov, Oskar (7), Oliver (3), začala som podnikať na materskej s prvým synom. Mnoho žien popri spleti všetkých aktivít zabúda na seba. Ako chcete cvičiť, keď nemáte vyhradený čas pre seba? Čas, kedy si oddýchnete. Venujete ho len sebe. Ste so svojimi myšlienkami, samé so sebou. Nikomu sa nespovedáte, nikto od vás nič nechce. 

Ak ten čas pre seba chcete využiť na cvičenie, odporúčam dohodnúť sa doma. Posaďte si rodinných príslušníkov a vysvetlite im, že pár krát do týždňa alebo aj každý deň chcete mať pár minút pre seba. Že v tom čase chcete cvičiť, aby ste sa cítili dobre a mali viac energie. A prosíte ich, aby to rešpektovali a práve v tom čase nič od vás nechceli. Vysvetlite im svoju potrebu a túžbu. Vzájomná komunikácia a rešpekt sú v rodine nadovšetko. Následne odporúčam tieto časy dodržiavať, aby ste si vybudovali návyk a zaradili tak cvičenie medzi bežnú aktivitu vo vašom dennom rozvrhu. Na druhej strane aj vaša rodina uvidí, že to myslíte vážne a budú vás vo vašom odhodlaní podporovať. 

Cvicenie na doma

Krátke ale pravidelné tréningy

Je naozaj ťažké utrhnúť si v dnešných časoch hodinu na cvičenie. Mne sa to darí len cez víkend. Aj to si väčšinou privstanem. Stavila som však na kratšie tréningy, ale cvičím takmer každý deň. Jednak mám neustály kontakt s cvičením a nespadnem do toho, že sa mi nechce. Beriem to ako rutinu. Ako keď si idete umyť zuby. Tiež preto, že lepšie výsledky na sebe vidím pri 30 minútovom cvičení každý deň, ako pri hodinovom dvakrát do týždňa. Navyše, keď sa nezadarí cvičiť jeden deň, nebudete mať až také výčitky, ako keď sa vám zruší tá jedna hodina z dvoch v týždni. 

Keď sa stávate motiváciou pre ostatných

Nikdy neviete, koho svojím cvičením nahlodáte natoľko, že sa pridá. Či deti, partner, rodičia alebo známi. Ľuďom to väčšinou nedá. Keď vidia, že to myslíte vážne a zrazu máte aj výsledky, zvyčajne začnú rozmýšľať nad tým, ako žijú. Asi najjednoduchšie je to pri deťoch. Tie opakujú presne to, čo vidia doma. Rovnako ako aj to, keď len ležíte na gauči. Ale predstavte si, že začnú opakovať všetky nové veci, ktoré budete robiť. O to viac, keď z vás budú cítiť nadšenie a novú energiu, ktorú ste si do života vliali sami. Uvidia vás cvičiť, jesť viac zeleniny, menej sa sťažovať, viac sa usmievať. Akým krásnym vzorom ste sa zrazu stali. Čo poviete? 

Čo cvičiť doma?

Mnoho ľudí od domáceho cvičenia odrádza to, že nevedia, čo cvičiť. Mala som to podobne. Strávila som kopec času vyhľadávaním videí. Keď som si už vybrala, po pár minútach som zistila, že ma to buď nebaví alebo je to zbytočne komplikovaný tréning a nemám z neho žiaden pôžitok, ani výsledky. To ma často znechutilo a nakoniec som vôbec necvičila.

Som zástancom jednoduchých vecí, ktoré fungujú. A to najmä pri cvičení. Preto som so skúsenými trénerkami ako Lea Grančič, Helena Ballová a Iveta Štecová vytvorila video program SUPER BODY na domáce cvičenie pre štíhle a pevné telo. V 28 video tréningoch precvičíte celé telo s dôrazom na spaľovanie tukov, spevnenie tela a ako bonus získate mladú tvár s tvárovou gymnastikou. Je určený všetkým ženám, ktoré chcú schudnúť, spevniť telo a to všetko len za 30 minút denne. Ideálne riešenie pre všetky ženy, ktoré nemajú dostatok času a chcú cvičiť doma. Mne osobne tento video program veľmi pomohol. Predstavuje pre mňa komplexné riešenie, kedy sa starám o svoje telo, tvár ale aj hlavu. Tú vašu spokojnosť nakoniec ocení aj vaše okolie. 

Video Cover_Super Body


Autor článku

Janašlm

Jana Šimkovičová

Píšem o tom, čo práve zažívam, a je toho veľa! Všetko sa v mojom živote točí okolo zdravého životného štýlu. Mám taký cieľ, a myslím, že reálny. Žiť spokojný, vyrovnaný a pohodový život. Ak to máte podobne, tak vás môžem na jeho ceste sprevádzať.

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - BLOG: Cvičiť doma je jednoduché

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 2084
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.