16. DEC 2015

Behajte s kompresnými podkolienkami

Kompresné podkolienky tlmia nárazy, zlepšujú prekrvenie a pomáhajú vyplavovať nahromadenú kyselinu mliečnu zo svalov.

Chcete, aby bol bežecký tréning bezpečnejší, efektívnejší i príjemnejší? Začali vás bolieť po behu svaly na nohách a ani regenerácia nie je tým, čím bývala? Dajte šancu kompresným podkolienkam.

Kompresia a jej pozitíva

Kompresia urýchľuje regeneráciu, pretože sa podieľa na minimalizácii opuchu a odplavovaní nahromadenej kyseliny mliečnej. Tiež má schopnosť podporiť krvný obeh, teda svaly sú lepšie okysličené a zásobované živinami, a teda podávajú lepší výkon. Podľa jednej zo štúdií má nosenie kompresných odevov aj schopnosť znížiť riziko zranenia. Konkrétne odborníci skúmali vplyv kompresného odevu na futbalistoch počas hry. Zistili, že tí, ktorí nosili kompresný odev, mali o 27 percent nižšie riziko vzniku zranenia (1).

Odporúčame kompresné podkolienky Sigvaris. Zakúpite na www.sigvaris.sk.

kompresné podkolienky
Zdroj foto: Sigvaris

Kompresné podkolienky podporujú krvný obeh

Červené krvinky prenášajú kyslík, ktorý je zdrojom energie pre bunky. To má veľký vplyv na podaný výkon. Lenže ako prúdenie krvi podporiť? Jednou z možností je používanie kompresných podkolienok. Podpora krvného obehu so sebou nesie hneď tri hlavné pozitíva: znížené riziko zranenia, efektívnejšia práca svalov pri behu, a teda lepší výkon a tiež rýchlejšia regenerácia po behu. Tieto tri dôvody stoja minimálne za vyskúšanie kompresných podkolienok pri behu či inom športe, čo poviete?

Pokiaľ si vyberiete správne a stavíte na kvalitu, má používanie kompresných podkolienok aj ďalšie benefity. Dokážu tlmiť otrasy, pretože pri záťaži „sťahujú“ lýtkové svaly a tým znižujú poranenia svalov, stabilizujú šľachy a väzivá, znižujú bolesť svalov, zabraňujú pocitu ťažkých nôh a sú prevenciou proti kŕčovým žilám.

Testovali sme kompresné podkolienky. v čom sú užitočné?
Zdroj foto: Sigvaris

Výber kompresných podkolienok

Pri výbere kompresných podkolienok potrebujete poznať obvod svojho lýtka, na základe ktorého si zvolíte správnu veľkosť. Kompresné podkolienky sú vyrábané vo viacerých stupňoch kompresie, zvyčajne ide o 3-4 stupne. Pri všetkých však býva najväčšia kompresia v oblasti okolo členka a najmenšia pod kolenom.

Ďalej venujte pozornosť materiálu, z ktorého sú zhotovené. Zvyčajne sa využíva mikrovlákno, pretože je schopné odvádzať vlhkosť a je príjemné k pokožke. Kvalitné kompresné podkolienky by vám mali dokonale sedieť na nohe vďaka ergonomickému tvaru, nemali by nohu príliš „škrtiť“ a ani z nej padať dolu. Dôležitá je citeľná opora v oblasti Achillovej šľachy a členka. Zvyčajne majú aj antimikrobiálnu úpravu, termoregulačné vlastnosti a disponujú reflexnými prvkami. 

Chcete čerpať všetky benefity, ktoré sú s nosením kompresných podkolienok spojené? Stavte na kvalitné kompresné podkolienky SIGVARIS od švajčiarskeho výrobcu, ktorý má takmer storočnú tradíciu a je svetovou jednotkou na trhu s kompresnými pančuchami. 

Referencie:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3940503/
Zdroj titulnej fotky: sigvaris.sk

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Testovali sme kompresné podkolienky. v čom sú užitočné?Testovali sme kompresné podkolienky. V čom sú užitočné?

Maximalizovať športový výkon je cieľom každého športovca a inak to nie je ani u bežcov. 

 

 

Posilňovanie a lepší bežecký výkon? áno, ale treba si vybrať správnePosilňovanie a lepší bežecký výkon? Áno, ale treba si vybrať správne

Ani bežci by nemali v tréningovom pláne zabúdať na posilňovanie. Ktoré cviky sú vhodné? 

 

 

6 skvelých funkčných cvikov nielen pre bežca6 skvelých funkčných cvikov nielen pre bežca

Funkčné cviky pomáhajú bežcovi zlepšiť fungovanie vlastného tela, podať lepší výkon a predísť zraneniu. 


Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Miková - redaktorka Cvičte.sk

Písaniu sa venujem niekoľko rokov, je mojou prácou i koníčkom. Takisto som vyznávačkou zdravého životného štýlu – pravidelne športujem a nie je mi jedno, čo si dám na tanier. Oblasť výživy ma zaujíma natoľko, že sa v tomto smere aktívne vzdelávam. Nedávno som absolvovala 6-mesačný kurz výživového poradenstva v ČR a plánujem sa zúčastniť ďalších, pretože si myslím, že vedomosti sú základ. Mojím mottom sú slová Usaina Bolta: „Nemožné je len silné slovo používané slabými ľuďmi, ktorí zistili, že je ľahšie žiť vo svete, ktorý im bol daný, ako nájsť v sebe silu niečo zmeniť. Nemožné nie je fakt, ale voľba.“ Viac o mne aj na:

http://bit.ly/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Behajte s kompresnými podkolienkami

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 972
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.