11. NOV 2015

Ani čerstvé maminky sa nemusia vzdať cvičenia

redakcia

Kto raz okúsil chuť aktívneho života, ťažko si bude zvykať na ničnerobenie. Tehotenstvo a rané materstvo považuje veľa žien za prekážku v cvičení, nemusí to však tak byť. 

Stačí odhodlanie a chuť prispôsobiť sa novým okolnostiam. Dôkazom sú tisíce selfie fotiek „tehuliek“, ktorým neubudol ani milimeter zo svalov či maminky, ktoré sa po šestonedelí dostali do formy za niekoľko týždňov. Zozbierali sme niekoľko tipov na cvičenie, ktoré môžete robiť, aj keď ste sa stali mamou.

Tehotenstvo

V prvom rade treba pripomenúť, že tehotenstvo je veľmi citlivé obdobie, kedy telom prúdia neskutočné množstvá hormónov. Preto by ste mali cvičiť v špeciálnych kurzoch, kde sú cviky zostavené tak, aby ste neublížili ani sebe a ani bábätku. Cvičiť v tehotenstve môžete len za predpokladu, že ste absolútne v poriadku a nehrozia žiadne komplikácie. Pokiaľ to tak nie je, tých niekoľko mesiacov vydržte, a potom hor sa do cvičenia!

Beh s kočíkom

Keď sa zotavíte po príchode potomka, je čas začať s „baby tréningom“. Prechádzky na čerstvom vzduchu sú pre dieťa nesmierne dôležité, otužujú, zvyšujú imunitu, podporujú kvalitu spánku a aj chuť do jedla. Ak ste v tehotenstve veľa pribrali, začnite len s rýchlou chôdzou, aby vaše kĺby veľmi netrpeli. Spočiatku sa vyberajte na prechádzka s kočíkom na kratšie trasy do jedného kilometra po rovine – neprešľapujte však ledabolo z nohy na nohu, ale nasaďte pekne svižný krok, aspoň na 10-15 minút. Ak máte okrem bábätka aj staršie dieťa do troch rokov, môže ísť veľa vás a na jazdu použiť napríklad odrážadlo. Pokiaľ máte ešte väčšie dieťa, kolobežka zaistí, že udrží krok s vami.

Po týždňovom zácviku zvýšte tempo, s kočíkom pred sebou sa dajte do ľahšieho klusu. Postupne predlžujte trasy a znáročňujte terén – vybiehajte do kopčekov, pustite sa po lesnej cestičke alebo choďte kočíkovať na korčuliach. Pamätajte, že vo dvojici to ide ľahšie, a tak si nájdite kamošku – mamičku na spoločné cvičenie. Vzájomne sa budete inšpirovať a podporovať v tréningu.

hračky

Pre štíhly pás, boky a zadok

Keď pri svojom behu dorazíte do parku či na prázdne parkovisko, môžete si dať niekoľko cvikov pre zoštíhlenie pása. Postavte sa vedľa kočíka, tak aby ste ho mali po pravej strane. Pravou rukou chyťte držadlo, nohy mierne rozkročte – približne na šírku ramien, nadýchnite sa a s výdychom vytiahnite ľavú ruku a nakloňte sa doprava, pričom sa nepredkláňate ani nezakláňate. S nádychom sa vráťte do pôvodnej polohy a zopakujte aspoň desaťkrát. Potom sa postavte z druhej strany kočíka a cvik opakujte.

Keď chcete spevniť zadné partie, ktorým dalo tehotenstvo zabrať, postavte sa pred kočík, uchopte držadlo – na šírku ramien a mierne sa rozkročte – opäť na šírku ramien. Nadýchnite sa s výdychom klesnite do mierneho podrepu, tak aby zadok nebol nižšie ako kolená. S nádychom sa vráťte do stoja. Cvik zopakujte 15-krát. Pri tomto cvičení môžete kočiarik hojdať a uspávať tak dieťatko.

Keď prší

Ani škaredé počasie vás nemusí odradiť od cvičenia, len ho musíte previesť vo vnútri. Využite chvíľku na cvičenie, keď vášho drobca zaujmú hračky, alebo ho jednoducho zapojte do svojho tréningu. Ľahnite si na chrbát, pokrčte kolená a lýtka zdvihnite nad podlahu tak, aby boli rovnobežne s podlahou. Dieťatko, ležiace na bruchu, si položte na predkolenia, držte ho rukami a vyťahujte sa za ním v pravidelných brušákoch. Keď sa vyťahujete hore, nadýchnite sa, klesaním k zemi vydychujte.

Podobne môžete cvičiť celým telom. Ľahnite si na chrbát, pokrčte kolená a dieťatko si položte na predkolenia, držte ho za rúčky, aby nespadlo, ale v žiadnom prípade ho za ne neťahajte. S nádychom dvíhajte dieťa hore, vyťahujte sa za kolenami, a zároveň ťahajte kolená k hlave. Pre lepšiu motiváciu môžete dať dieťatku pri každom stretnutí pusu. S výdychom sa pomaly vráťte do počiatočnej polohy. Opakujte aspoň desaťkrát.

Zdroj: PR


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ani čerstvé maminky sa nemusia vzdať cvičenia

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 977
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.