15. MAR 2016

Ako vo fitnes výžive využiť orechové maslá?

V súčasnej dobe sa na trhu objavujú stále viac a viac proteínové tyčinky a rôzne energetické nápoje. Avšak zabúda sa na oveľa prirodzenejšie potraviny, ako sú orechové maslá. 

Pritom orechové maslá možno považovať za jeden z najlepších športových potravinových doplnkov. 

Prečo sú orechové maslá také prospešné?

Kvalitné orechové maslá sú tvorené vhodne spracovanými orechmi alebo semenami, ktoré sú pre ľudské telo jedným z najlepších zdrojov dobrých tukov (najmä mono a polynenasýtené a tie majú dobrý efekt na inzulínovú senzitivitu a hladinu cholesterolu), minerálov (draslík, magnézium a zinok) a vitamínov (B1, B2 a B3). Ďalším pozitívom je, že sú najvhodnejším zdrojom stabilnej energie, pomáhajú redukovať návaly hladu a potrebu zvýšenej konzumácie rýchlych sacharidov, ktoré sa nachádzajú v nezdravých typoch potravín, ako je biele pečivo, sladkosti, čipsy a pod.

Bielkoviny v orechovom masle

Okrem vyššie spomínaných makroživín, vitamínov a minerálov sú pomerne vysoko zastúpenou živinou bielkoviny. V priemernom orechovom masle je podiel bielkovín 25 – 30 %. 

Aké by malo byť kvalitné orechové maslo? 

V obchode sa môžete stretnúť s veľmi veľkým počtom orechových masiel. Dôležité je hľadať také, v ktorom sa vôbec nenachádza, respektíve je minimum pridaného cukru.  Za kvalitné orechové maslo sa dá považovať také, ktoré obsahuje aspoň 90 percent orechov. Ideálne je nesolené alebo solené čo najmenej.

Odporúčame: Mandľové maslo, 400 g. Zakúpite v internetovom obchode powerlogy.com

powerlogy maslo
Zdroj foto: powerlogy.com

Najlepší druh orechového masla

Najlepším typom sa zdá byť mandľové maslo. Mandle, na rozdiel od ostatných typov orechov, nie sú také náchylné na oxidáciu a plesne, obsahujú veľký podiel mononenasýtených mastných kyselín, okrem vyššie spomínaných vitamínov aj vitamín E, pomerne vysoký podiel bielkovín (najviac arginínu) a aj vlákninu. 

Orechové maslá by ste mali jednoznačne konzumovať. Nielen kvôli ich zdravotnému prínosu, ale aj kvôli výbornej chuti. Ich príjmom prispejete k zdraviu srdca a ciev, ale aj k zlepšeniu celkového zdravia. Okrem toho pôsobia antidepresívne, čo zabezpečí, že sa budete cítiť skvele, aj čo sa týka psychického stavu. 

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

5 potravín, ktoré nedajú zápalu šancu5 potravín, ktoré nedajú zápalu šancu

Zápal v ľudskom tele stojí za väčšinou ochorení.

 

6 potravín, ktoré by ste mali jesť, keď beháte6 potravín, ktoré by ste mali jesť, keď beháte

Strava ovplyvňuje zdravotný stav, náladu a aj výkon podaný pri behu. Ktoré potraviny nesmú chýbať v jedálničku bežca? 

 

 

Ako rozlíšiť dobré a zlé tuky?Ako rozlíšiť dobré a zlé tuky?

Nepriateľom nášho zdravia je hlavne cholesterol a trans-mastné kyseliny. 

 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako vo fitnes výžive využiť orechové maslá?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 972
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.