Ako sa hýbať v kancelárii
3. JUL 2017

Ako sa hýbať v kancelárii

Práca v kancelárií sa veľmi často chápe ako úplne jednoduchá a nenáročná. Ale aj pri nej sa ľudský organizmus výrazne vysiluje - fyzicky aj psychicky. Prejavuje sa to bolesťami krčnej chrbtice a chrbta, problémami s očami, vznikom hemoroidov atď. Dá sa tomu však predchádzať.  

Počas celého dňa sa snažte za stolom sedieť správne. Čo najmenej sa predkláňajte, neprekladajte si nohu cez nohu, nehrbte sa, nevysúvajte bradu dopredu.

A zacvičte si tieto jednoduché cviky, ktoré môžete vykonať vždy, keď budete mať aspoň chvíľku času. Ide hlavne o naťahovacie cviky. Najvhodnejšie by bolo každú hodinu si dať aspoň jeden z nich:

  1. Ramená – počas sedenia pokrčte lakeť pravej ruky a položte dlaň na ľavé rameno. Ľavou rukou s výdychom si zatlačte do lakťa tak, ako by ste si chceli siahnuť až po lopatku. Snažte sa uvoľniť svaly okolo ramenného kĺbu, ale aj medzi lopatkami. Rovnako opakujte aj druhou rukou.
  2. Horná časť chrbtice – zodvihnite si ruky nad hlavu a položte si predlaktia cez seba. S výdychom rukami mierne zatlačte do hlavy tak, aby ste cítili jemný ťah na hornú časť chrbtice, hlavne medzi lopatkami.
  3. Hrudník a ramená – postavte sa ku stene čelom a položte dlaň na stenu. Potlačte rameno smerom ku stene a pretiahnite svaly ramena i hrudníka.
  4. Šija a krčná chrbtica – v sede si položte chodidla pevne na zem a narovnajte chrbát. Položte si ľavú ruku na pravé ucho a pomaly s výdychom ťahajte hlavu na stranu. Cvičte na obe strany.
  5. Nohy – sadnite si na okraj stoličky. Nohy si natiahnite pred seba a kolená nechajte natiahnuté. S výdychom prejdite do predklonu a pritiahnite brucho ku stehnám.
  6. Bedrá – zostaňte sedieť a položte chodidlo ľavej nohy na stehno pravej. Koleno ľavej nohy nechajte voľne padať k zemi a skloňte sa dole ku pravému stehnu tak, aby ste cítili pretiahnutie.  

Stačí pár minút tohto nenáročného naťahovania a budete sa cítiť ako znovuzrodení.

Okrem cvičenia je však veľmi dôležité aj:

Piť dostatok tekutín

Piť dostatok tekutín je pre ľudské telo veľmi dôležité. Voda totižto tvorí približne 65% tela, udržuje pokožku v optimálnom stave, pomáha vyplavovať škodliviny, podporuje chudnutie, ochladzuje organizmus a iné. Okrem toho vás pravidelné pitie vody prinúti odskočiť si na wc, vďaka čomu si popreťahujete kosti.

Nepoužívať výťah

Namiesto výťahu používajte schody, prípadne zaparkujte o 30-40 metrov ďalej, ako ste mali v pláne. Vďaka tomu vykonáte pohyb, ktorý vám bude len a len prospešný.

Vyvážene sa stravovať

V žiadnom prípade sa nespoliehajte na kantínu a na croisanty. Radšej si privstaňte o hodinu a pripravte si kvalitné raňajky, desiatu, obed, prípadne aj olovrant, ak sa v práci zdržíte dlhšie. 

Zdroj titulnej fotky: Lena Bell, CC0


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako sa hýbať v kancelárii

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 1484
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.