2. APR 2014

Ako naštartovať spomalený metabolizmus

Snažíte sa odbúrať nadbytočné kilogramy a stále sa vám to nedarí, hoci ste už stihli viaceré diéty a hladovky? Je veľmi pravdepodobné, že dôvod, prečo sa vám nedarí chudnúť je v spomalenom metabolizme. V dnešnom článku vám uvediem niekoľko spôsobov, ako sa vám podarí zrýchliť metabolizmus na optimálnu úroveň.

Spomalenie metabolizmu

Ku faktorom, ktoré ovplyvňujú metabolizmus patrí vek (čím ste starší, tým je metabolizmus pomalší), pomer tukového a svalového tkaniva (čím je podiel svalov menší, tým je nižší aj metabolizmus), celková životospráva a pohlavie (ženy majú o niečo nižší metabolizmus ako muži), pohybová aktivita.

Tipy na zrýchlenie metabolizmu

Posilňovanie

Všetci určite viete, že posilňovanie buduje svaly a čím viac svalov máte, tým viac kalórií spálite. Veľké plus posilňovania je aj v tom, že zrýchlený metabolizmus je aj dlho po cvičení.

Intervalový tréning

Tento typ tréningu má rovnaké výhody ako posilňovanie a to hlavne v tom, že metabolizmus je zrýchlený aj dlho po tréningu, a teda stále dochádza ku spaľovaniu tukov.

Pite vodu

Príjem dostatočného množstva vody vám pomôže udržať metabolizmus na vysokej úrovni. Vhodnou kombináciou je aj čistá voda s citrónom. Na rozbehnutie metabolizmu vám tiež odporúčam vypiť čistú vodu hneď ráno po prebudení nalačno.

Joga

Na zvýšenie metabolizmu je tiež vhodné vykonávať jogu, pretože počas jogy znížite hladinu stresového hormónu (kortizolu), ktorý inhibuje spaľovanie tukov.

Rýchle cvičenie

Vhodnou variantou je aj cvičenie s minimálnymi prestávkami medzi sériami, ktoré taktiež zvyšuje metabolizmus na dlhú dobu po cvičení.

Zelený čaj

Pitie zeleného čaju zabezpečuje prijatie látky EGCG (epigallokatechíngallát), ide o látku, ktorá zrýchľuje metabolizmus. Odporúčam vám prijať tri šálky denne.

Bielkoviny

Zvýšte príjem bielkovín, pretože na trávenie bielkovín potrebuje telo veľa energie, ktorú získa zo zásob, ktoré má uložené vo forme tuku. Takže nie len že nakopnete svoj metabolizmus, ale zabezpečíte si aj dostatok energie na celý deň.


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako naštartovať spomalený metabolizmus

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 972
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.