Zapoj sa s nami do NOVOROČNEJ DETOX VÝZVY!

Ako nájsť motiváciu do cvičenia? Radí tréner Jany Landl

redakcia

Každý deň motivuje ľudí, aby zmenili svoj životný štýl, viac sa hýbali a jedli zdravšie. Ako v sebe ale hľadá motiváciu tréner Jany Landl?

Ako nájsť motiváciu do cvičenia? Radí tréner Jany Jandl
Zdroj: Archív J. Landla
9. DEC 2020

Ty si ako tréner prešiel z offlinového prostredia do onlinového. Ako dokážeš ľudí nabudiť cez telefón?

V prvom rade musím nabudiť samého seba. To je problém spojený s prechodom z offline do online sveta. Keď si offline, pracuješ s ľuďmi a ľudia ti dávajú energiu. Vieš s ňou pracovať a namotivovať ich. V online sa to ale stráca. Ráno sa zobudíš a pozeráš do telefónu, pričom nevieš, kto je na druhej strane. Vidíš len nejaké číslo pripojených ľudí, ktorých máš motivovať. Preto musíš byť v prvom rade ty ten namotivovaný.

Hovorí sa, že ráno robí deň a aj pre mňa je ráno veľmi dôležité. Prvých tri až päť vecí, na ktoré pomyslíš po prebudení, ťa ovplyvnia do celého dňa. Keď sa ráno zobudíš s tým, že si sa zle vyspal a všetko je zlé, s touto energiou ideš do nového dňa. Ja sa to snažím v sebe potlačiť, aby som bol namotivovaný a mohol motivovať ďalej.

Ako to funguje ráno u teba? Čo robíš ako prvé keď otvoríš oči?

Presťahoval som sa do domu, takže to prvé, čo vidím, je les – stromy a jazero. Je to pre mňa upokojujúce, čo je super. Chápem, že niekto to tak nemá, ale môže si aspoň vytvoriť pekné prostredie po prebudení. Nie je dobré, ak sa človek zobudí a prvé čo uvidí je napríklad špinavé prádlo. Ráno sa chcem zobudiť a pozerať sa na niečo pekné. Zobudiť sa s tým, že dnes je super deň, ktorý môže byť najlepší v mojom živote.

Jany Landl.

Kedy chytáš do ruky mobil?

Priznám sa, že hneď po prebudení, pretože vstávam na budík. Zásadne ale nemám mobil v spálni, rovnako ako iné zariadenia ako televízor či počítač. Keď si ľahnem do postele, nechcem sa pozerať do telefónu a to isté platí aj prvých 20 minút po prebudení. Takže sa zobudím, vypnem budík, položím telefón nabok a ignorujem všetky notifikácie. Začínam teplou vodou s citrónom, urobím si kávu, spravím si rozjímanie, ponaťahujem sa a podobne. Potom sa otužujem, pustím si dobrú hudbu a idem si svoj svet. Urobil som si vlastný vesmír, v ktorom ráno existujem, a tým sa navnadím.

Sú dni, kedy ide motivovanie ťažšie?

V takom prípade nastupuje moje herecké umenie (smiech). Uvedomujem si, že mojou úlohou je namotivovať ľudí a pozitívne ich navnadiť. Je normálne, že v danom momente môžem mať aj negatívne myšlienky a zlé zážitky, lebo aj to sa deje v živote. Vtedy si poviem, že ľudí nezaujíma, ako sa cítim. Prečo by som mal negatívnu energiu prenášať na nich? Môžem im povedať, že sa dnes necítim najlepšie, ale vzápätí poviem, že si tým nenechám pokaziť deň a dobre si zacvičím. Vtedy sa ukáže sila osobnosti a to, ako vieš pracovať s energiou. Nesmieš upadnúť do depresie a zlých stavov.

Ja som si na seba zobral veľké bremeno motivátora a človeka, ktorý iných posúva ďalej. Snažím sa im dávať energiu za každých okolností – či už je to reál alebo herectvo. Ale musí to ísť zo mňa a musím tomu veriť. Musím vedieť, o čom rozprávam, nemusím sa tak v danej chvíli aj cítiť.

Mnoho ľudí má momentálne problém s cvičením, pretože sú fitká zatvorené. Čo by si im poradil a ako majú v tejto situácii nájsť motiváciu?

Super krok je už len to, že sa o to zaujímajú. Čiže ak si napríklad pozrú tento článok, už urobili prvý krok. Potom je len na ich, do akej miery to naozaj chcú. Môžeš darmo niekoho presviedčať, ak to sám nechce. Vždy hovorím, že keď chce človek niečo robiť, musí to robiť hlavne sám pre seba. Najhoršie je, keď to ľudia robia pre niekoho iného – pre manžela, frajera, kvôli mame a podobne. Musia to robiť kvôli sebe a nie stať sa niekým iným, pretože tú chcú druhí. Keď človek cvičí, je to super, ale ak to robí pre niekoho iného, nemá z toho radosť. A radosť je prvoradá.

Podľa mňa je cvičenie doma úžasná vec. Nikto ťa nevidí, môžeš si robiť čo chceš a vyzerať ako chceš. Zároveň aj ušetríš čas, pretože popri cvičení nekeciaš s kamarátkou, nemusíš sa nikde dopravovať a podobne. Mnoho ľudí sa tiež vo fitku prirodzene hanbí, niečo také sa doma nedeje. Cvičenie doma je preto ideálne na začiatok. A čo by som im poradil? Jednoducho to, že musia začať. Dať si na seba akékoľvek tepláky a vyskúšať prvý tréning.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako nájsť motiváciu do cvičenia? Radí tréner Jany Landl

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 2504
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.