21. AUG 2015

Aj golfisti potrebujú tréning. Golf-fit zlepší odpal i kondíciu

Pravidelným cvičením golf-fitu si zlepšíte odpal až o 20 percent. 

V zahraničí je úplne bežné, že profesionálni golfisti sa venujú poctivému tréningu vo fitcentre. Pred súťažou zájdu do posilňovne, zacvičia si, aby telo pripravili na záťaž. U nás je to väčšinou tak, že bežný hráč urobí zopár cvikov na rozhýbanie. Aj to nie je pravidlo. Následne trpí svalovou dysbalanciou, bolesťou chrbta a niekedy nedokončí celú hru, pretože mu jednoducho dôjdu sily.

„Asi tri roky dozadu k nám prišiel klient, ktorý aktívne hrával golf a chcel si vytvoriť lepšie predpoklady na to, aby sa mu venoval,“ začína svoje rozprávanie jeden z tvorcov golf-fitu Filip Bachratý. To bol vlastne prvý impulz, ktorý viedol k vytvoreniu tohto cvičebného programu. 

golfit

Golf nie je jednoduchý

Ak by sme sa bežných ľudí spýtali, či je golf náročný šport, väčšina by odpovedala, že určite nie. Veď stačí si ležérne vykračovať po golfovom ihrisku a triafať loptičku. Realita je však úplne iná. V prvom rade to majú golfisti sťažené už len tým, že musia za golfom cestovať. Veď ihrísk na Slovensku nie je veľa. Následne nosia so sebou ťažký bag a sú zhruba 5-6 hodín na nohách, pričom terén nie je vždy iba rovinatý. To je poriadna previerka kondície. „Golf je náročný hlavne v tom, že to je jednostranný rotačný šport, resp. pohyb, ktorý sa pri golfe robí. Na 18-jamkovom ihrisku urobí hráč okolo 100 odpalov. Ak sa k tomu priráta ešte driving range, sú to 2-3 stovky. Je to záťaž pre spodnú časť chrbta, predné koleno a ramená. Telo teda trpí,“ vysvetľuje tréner. Na toto všetko mysleli tvorcovia golf-fitu. Snažili sa vytvoriť cvičenie, ktoré bude prevenciou svalovej nerovnováhy, zlepší kondíciu i výkon.

S golf-itom lepším a zdravším golfistom

Pri golf-fite sa využívajú hlavne kompenzačné cvičenia. Slúžia ako prevencia proti bolestiam chrbtice. „Golf je jednostranný šport, väčšinu tréningov sa venujeme spevneniu stredu tela. Využívame stabilizačné cvičenia, ako dosky, podpory, cviky na brucho. Strečingové cviky slúžia zasa na zlepšenie rozsahu pohybu a pracujeme aj na kondícii,“ vymenúva základné aspekty tréningu Filip Bachratý. Golf-fit sa necvičí na strojoch, ale využívajú sa cviky s vlastnou váhou a pomôckami, ako napríklad bosu, TRX, medicinbaly a podobne.

Golf-fit možno ušiť pre každého golfistu na mieru. Teda po úvodnej konzultácii sa volí vhodný typ tréningu. „Sú klienti, ktorí vyslovene chodia na kompenzačné a strečingové cvičenia. Mimo tréningov chodia ešte behať alebo majú iné fyzické aktivity. Sú takí, ktorí chodia hrať iba golf a cvičia u nás,“ vysvetľuje odborník.

golfit

Aké sú výsledky pravidelného cvičenia?

Profesionálny golfový výkon ovplyvňuje viacero faktorov. Závisí nielen od pripravenosti a kondície hráča, ale je aj o psychike a celkovej atmosfére na ihrisku. Ľudia však cvičia golf-fit z rozličných dôvodov. „Sú ľudia, ktorí potrebujú schudnúť, aby sa im lepšie hralo. Sú aj takí, ktorí majú skrátené svaly a pravidelným cvičením si zlepšia pohyb. Priemerný hráč si vie o 10-20 percent predĺžiť dĺžku odpalu, pretože má pevnejší stred tela, švih je efektívnejší a zlepší sa rozsah pohybu,“ hovorí zo skúseností Filip.

Kde sa cvičí golf-fit

Toto cvičenie si môžete zacvičiť v Bratislave vo fitcente EfectFit. Okrem neho sa tu venujú aj cvičeniu s detičkami, thajskému boxu, funkčnému tréningu, pilatesu, metóde SM systém. Tréningy sú individuálne i skupinové.

Zdroj foto: EfectFit.sk 

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Cviky pre pevné ramenáCviky pre pevné ramená

Bicyklovanie a činky. Možno sa vám táto kombinácia celkom nepozdáva, ale v skutočnosti je veľmi prospešná.

 

Ako posilniť hornú časť telaAko posilniť hornú časť tela

Silná horná časť tela je rovnako dôležitá ako spodná časť. Je základom všetkých silových a aj kondičných programov, pretože vytvára stabilitu pre všetky pohyby.

 

Tabata tréning pre tých, ktorí bojujú s časomTabata tréning pre tých, ktorí bojujú s časom

Ľudia majú tisíce výhovoriek, prečo nemôžu cvičiť.


Anketa

Čo najradšej čítate na našom portáli?

Články o cvičení a rozličných typoch tréningov.
Informácie o stravovaní a zdravom chudnutí.
Motivačné tipy, príbehy ľudí a fitnes trénerov.
Pozvánky na športové akcie a podujatia.

Celkom hlasovalo: 189

Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Miková - redaktorka Cvičte.sk

Písaniu sa venujem niekoľko rokov, je mojou prácou i koníčkom. Takisto som vyznávačkou zdravého životného štýlu – pravidelne športujem a nie je mi jedno, čo si dám na tanier. Oblasť výživy ma zaujíma natoľko, že sa v tomto smere aktívne vzdelávam. Nedávno som absolvovala 6-mesačný kurz výživového poradenstva v ČR a plánujem sa zúčastniť ďalších, pretože si myslím, že vedomosti sú základ. Mojím mottom sú slová Usaina Bolta: „Nemožné je len silné slovo používané slabými ľuďmi, ktorí zistili, že je ľahšie žiť vo svete, ktorý im bol daný, ako nájsť v sebe silu niečo zmeniť. Nemožné nie je fakt, ale voľba.“ Viac o mne aj na:

http://bit.ly/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Aj golfisti potrebujú tréning. Golf-fit zlepší odpal i kondíciu

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 978
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.