21. AUG 2013

Aby telo pevné bolo alebo sila vychádzajúca zo stredu tela

Stretávate takých ľudí, čo majú neuveriteľnú silu? Chlapov, čo dokážu vytlačiť 200 kg na bench-presse, zodvihnúť 300 kg a nosia ťažký nábytok, ako by to bol plastový záhradný nábytok? Okrem toho, že taká sila je pôsobivá, je to priamy príklad výnimočnej sily stredu tela.

Rýchla definícia stredu tela

Predstavte si ho ako krabicu, ktorú tvoria nasledovné steny : bránica hore, panvové dno dole, brušné svaly vpredu, chrbtové svaly vzadu, bočné stabilizátory po bokoch. Táto definícia samozrejme nie je celková, ale určite vám je jasné, že stred tela predstavuje niečo viac ako len priamy brušný sval.

Prečo posilňovať stred tela

Posilňovanie stredu tela zlepší vyváženosť postavy, rovnováhu a fyzický výkon, flexibilitu, silu a vytrvalosť. Pôsobí ako prevencia proti bolestiam chrbta, krčnej chrbtice a tiež pomáha pri pôrode, po pôrode a pri sexuálnom styku.

TRÉNING STREDU TELA

Odpor voči extenzii

Sem patrí akýkoľvek cvik, pri ktorom aktívne bránite extenzií bedrovej chrbtice. Napríklad : TRX fallouts, Plank, Plank na fitlopte a Ab wheel rollouts. TRX fallouts - tento cvik fantasticky zlepšuje stabilitu stredu tela, bedrovej chrbtice a panvy. Pri cvičení držte hrudník vypnutý po celú dobu. Napínajte po celú dobu šikmé brušné svaly.

Odpor voči ohybu do strán

Cviky, pri ktorých bránite ohybu do strany sú veľmi dobré pre posilnenie bočných strán stredu tela. Pri týchto cvikoch sa snažte nedovoliť po celú dobu žiadny ohyb do strany. Patrí sem napríklad postranný mŕtvy ťah, Kettlebell bottoms-up carry, Jednoručná farmárska chôdza a DB waiter walk.

Ohyb bedier s panvou v neutrálnej polohe

Sem patria cviky, pri ktorých aktívne spevňujete (zatínate s nádychom do brucha) stred tela a priťahujete kolena k hrudníku. Napríklad : Jackknifes čelom k podlahe na fitlopte a Mountain climber. Pri pohybe používajte ohyb v bedrách, aby ste mohli pritiahnuť kolená k hrudníku.

Na záver len toľko, že bohužiaľ, ale neuviedol som vám tu žiadny nový stroj, ktorý by ste si mohli pridať do zbierky skvelých fitnes strojov. Ale ručím vám, že tieto cviky sú naozaj efektívne!


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Aby telo pevné bolo alebo sila vychádzajúca zo stredu tela

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 971
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.