25. NOV 2016

8 fitnes pravidiel, ktoré vás dovedú k úspechu

Jednou z vecí, ktorú by mal každý pri cvičení dodržiavať, je správna technika cvikov. 

Tiež je dôležité sústrediť sa na rozvoj a tvarovanie všetkých svalových partií, meniť cviky a ich poradie. Veď práve rozmanitosť je korením života.

1. Držte sa základov

Neponáhľajte sa. Cviky s vlastnou váhou, s činkami alebo na strojoch sú vhodné tak ako pre začiatočníkov, tak aj pre pokročilých.

2. Dodržujte správnu techniku cvičenia

Okrem väčšej radosti z cvičenia je správna technika aj účinnou prevenciou pred zranením svalov a väzov. Ak si nie ste istý správnou technikou prevedenia cviku, radšej sa poraďte s kvalifikovaným trénerom.

3. Nezabúdajte na kardio

Vo svojom tréningu by ste sa nemali spoliehať iba na cvičenie so záťažou, ale mali by ste vykonávať aj iné aeróbne aktivity, či už z dôvodu udržania svojej telesnej váhy alebo len tak pre zdravie. Jednou z možností je bicyklovanie na stacionárnom bicykli.

4. Nenechajte sa odradiť polopravdami a klamnými mýtmi

Veľa žien si myslí, že vplyvom cvičenia im narastú obrovské svaly. To sa však nestane! Ďalším mýtom je, že viac svalov nás učiní väčšími a objemnejšími. Avšak dá sa hovoriť skôr o opaku, pretože štíhli ľudia vyzerajú byť opticky menší, ako v skutočnosti sú.

5. Pravidelný tréning

Na uchovanie motivácie je dôležité, aby ste si pripomínali výhody pravidelného tréningu: zdravšie telo, menšie riziko chorôb.

6. Jedálniček

Jedzte jedlá z prírodných, čo najmenej technicky spracovaných surovín. Každé 3-4 hodiny konzumujte jedlo bohaté na bielkoviny. Uistite sa, že váš jedálniček obsahuje aj dostatok vlákniny a nepodceňujte ani príjem vitamínov.

7. Všetko, alebo nič nie je tou správnou filozofiou

Nikto nie je dokonalý, preto počítajte aj s tým, že nie vždy vám všetko vyjde tak, ako si naplánujete. Stredná cesta je tiež jedným z kľúčom k úspechu

8. Cvičte s radosťou

Venujte sa tým aktivitám, ktoré vás bavia. Pravidelný tréning by pre vás mal byť potešením, nie povinnosťou.

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

7-minútový tréningový plán, ktorý vás udrží v kondícii7-minútový tréningový plán, ktorý vás udrží v kondícii

Na udržanie zdravia a kondície vám postačí 7-minútové cvičenie. 

 

20-minútový domáci tréning na každý deň20-minútový domáci tréning na každý deň

Tento 20-minútový domáci tréning je ideálny, pretože pomáha udržať zdravie, byť fit a znížiť podiel tuku. 

 

O štíhle a sexi nohy sa vám postarajú výpadyO štíhle a sexy nohy sa vám postarajú výpady

Výpady dokážu formovať postavu do tvaru, ktorá je u mnohých žien žiadaná.


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 8 fitnes pravidiel, ktoré vás dovedú k úspechu

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 1032
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.