5 základných pravidiel, ak chcete stratiť tuk z brucha

Ako schudnem čo najrýchlejšie z brucha? Odpoveď je vždy jasná a rovnaká. Poznáte ju?

Olga Bartalska_Brucho_4-3
16. MÁJ 2019

Možno vás to neprekvapí, ale stále platí, že zdravá a vyvážená strava plus zaradenie pohybovej aktivity dokážu urobiť s telom, ale i zdravím človeka zázraky. Tuk na bruchu nepredstavuje iba estetický problém. Veľmi veľa podkožného tuku na bruchu sa spája so zvýšeným rizikom rôznym typom rakoviny. 

Kedy je obvod pásu neprimeraný?

Či máte obvod pásu nad normu, zistíte jednoducho zmeraním pomocou krajčírskeho metra. U žien by sa hodnota nemala dostať nad 88cm a u mužov nad 100cm. Ak máte obvod pásu väčší, treba sa držať týchto piatich základných pravidiel, ktoré uvádzam nižšie a tuk by mal ísť dole.     

1. Vyhýbajte sa cukru

Pridávanie cukru je veľmi nezdravé. Je dokázané, že jednoduché cukry (glukóza, fruktóza) majú jednoznačné škodlivé účinky na metabolické zdravie. Cukor je vlastne sacharóza, ktorá je tvorená z časti glukózou a z časti fruktózou. Veľmi veľkou nevýhodou fruktózy je, že môže byť metabolizovaná iba v pečeni a ak k tomu nedôjde (príliš veľký príjem fruktózy), všetka sa premení na tuk. 

Ak chcete znížiť svoj príjem nezdravého jednoduchého cukru, budete musieť začať čítať etikety, pretože aj potraviny uvádzané na trh ako zdravé, často obsahujú veľké množstvo cukru. 

2. Jedzte viac proteínov

Proteín predstavuje najdôležitejší makronutrient, čo sa týka jeho pomoci ku strate hmotnosti. Znižuje totižto chuť na jedlo o 60%, zvyšuje metabolizmus až o 80-100 kcal/deň a pomáha prijať aj až o 440 kcal menej za deň. Zvýšenie príjmu bielkovín teda predstavuje najlepšiu voľbu pre stratu tuku. Snažte sa zvýšiť príjem vajec, rýb, morských plodov, strukovín, hydiny a mliečnych výrobkov. To sú najlepšie zdroje bielkovín v strave. 

3. Pite veľa vody

Dostatočný príjem vody pomáha odplavovať všetok odpad, ktorý sa vám usádza v tele. Je dokázané, že stresovaní ľudia majú väčšie obvody pásov. Stres totiž narúša schopnosť kontrolovať svoju chuť do jedla. Dostatok vody pomáha nielen znížiť stres, ale zároveň pôsobí protihladovo. Taktiež platí, že ak neprijímate dostatok vody, telo si ju začne pre istotu ukladať do zásoby, čo sa opäť prejavuje na zväčšení brucha. Preto pite, pite, pite!

4. Jedzte potraviny bohaté na vlákninu

Existujú dva typy vlákniny, a to rozpustná a nerozpustná, pričom obe sú pre telo veľmi dôležité. Rozpustná vláknina, ktorá sa tiež označuje ako mäkká na seba viaže vodu a veľmi ľahko sa napučiava. Pri jej konzumácií je veľmi dôležitý dostatočný príjem tekutín. Podporuje peristaltiku čriev a zmäkčuje stolicu. V hrubom čreve sa dokáže čiastočne rozložiť. Nachádza sa vo väčšine ovocia a zelenine, v strukovinách, zemiakoch a hubách.

Nerozpustná vláknina, tiež hrubá vláknina nie je rozpustná vo vode a je nestráviteľná. Vodu síce absorbuje, ale nenapučiava sa. Navodzuje pocit sýtosti a pôsobí proti zápche. Zdrojom sú koreňová zelenina, šupky obilnín, otruby, strukoviny, orechy a semená. 

5. Cvičte

Iba zmena jedálnička je málo na to, aby ste sa zbavili nechcenej pneumatiky okolo pása. Odporúčam samozrejme preto aj cvičiť kardiovaskulárne cvičenia 30 – 60 minút trikrát do týždňa. Veľmi dobrou voľbou sú aj cvičenia typu HIT, ktoré zaberú iba naozaj málo času, ale pritom sú veľmi účinné. 

Sami sme sa o tom presvedčili. Máme ich vyskúšané na vlastnej koži, a preto sme pre všetkých, ktorí nevedia aké HIT tréningy cvičiť, alebo nemôžu ísť niekam cvičiť, pripravili video program SUPER BODY 2 - HIT tréningy. Sú krátke, za to veľmi účinné. Zostavené z cvikov, ktoré vás budú baviť. Vedú ich dve skvelé slovenské trénerky Lea Grančič a Oľga Bartalská, takže budete presne rozumieť tomu, čo cvičíte a na čo si dať pri cvičení pozor. 

Superbody 2


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 5 základných pravidiel, ak chcete stratiť tuk z brucha

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 2293
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.