24. APR 2013

Fitlopta: Pre stabilitu, lepšie držanie tela i sexi brucho

Mirka

Fitlopta sa dostala do európskych krajín v osemdesiatych rokoch minulého storočia. Joanne-Posner-Mayer bola jednou z prvých, ktorá sa zaslúžila o jej využívanie vo fitness. Fitlopta neslúži len k zlepšeniu držania tela či získaniu lepšej stability, ale prostredníctvom nej možno skvelo vypracovať aj brušné svaly. Tu je jednoduchý návod na výber a cvičenie s fitloptou.

Sú neodmysliteľnou súčasťou posilňovní, rehabilitačných centier a obľúbenou cvičebnou pomôckou pri domácom cvičení. Ak chcete dosiahnuť naozaj dobré výsledky, v prvom rade si vyberte vhodnú veľkosť fitlopty a zoznámte sa so zásadami cvičenia.

Ako si vhodne zvoliť veľkosť fitlopty?

Najjednoduchším kritériom pre voľbu fitlopty je výška, avšak treba zohľadniť aj pravidlá správneho sedenia. Ako na to? Najmenšie lopty s priemerom 45 cm sú vhodné pre deti a ľudí s výškou do 140 cm. Loptu tejto veľkosti (alebo menšiu s priemerom 35 cm) môžete využiť pri cvikoch panvového dna alebo precvičovaní brušných svalov, keď je lopta umiestnená medzi kolenami.

Ďalej sa riaďte podľa nasledovnej tabuľky:

Veľkosť (priemer) fitlopty v cm

Výška v centimetroch

55

140 až 160 cm

65

160 až 170 cm

75

170 až 180 cm

85 až 95 cm

Nad 180 cm

Správne sedenie na fitlopte je dôležité

Aj sedenie na fitlopte má svoje zásady. Najdôležitejšia z nich znie – Kolená musia byť nižšie ako bedrový kĺb (samozrejme, sedíme v strede fitlopty). Chrbát je vystretý, ramená smerujú vzad, hruď je vypnutá, nohy rozkročené na šírku ramien, lýtka sú kolmo k zemi a nesmú sa dotýkať lopty.

Cvičenie s fitloptou je účinné, pretože...

  • pomáha pri problémoch s chrbticou
  • všetky pohyby vychádzajú zo stredu tela, resp. jadra (ide o svaly chrbta, brucha a panvy) - cvičenie s fitloptou tieto svaly posilňuje, zlepšuje celkovú stabilitu, chráni chrbticu a je nápomocné pri vykonávaní bežných činností
  • je riešením pre svalovú dysbalanciu (nerovnováhu), ktorá spôsobuje nielen zlé držanie tela, ale aj bolesť
  • použitím fitlopty môžete cvičiť intenzívnejšie – väčšia lopta je náročnejšia na udržanie rovnováhy, a tým viac námahy musí človek vynaložiť
  • je užitočná pre začiatočníkov, pretože si osvoja zásady správneho držania tela pri cvičení
  • fitlopta je lacná, ľahko dostupná a bezpečná cvičebná pomôcka
  • cviky vykonávané pomocou fitlopty sú zaujímavejšie, zábavnejšie, účinnejšie a spálite viac energie
  • pomocou fitlôpt môžete účinne posilňovať rozličné časti tela alebo si dopriať akčný kardio tréning (skvelý je napríklad jumping)

Sexi brucho s fitloptou

Pri cvičení brucha s fitloptou (alebo bez nej) majte na pamäti, že účinnejších je 5 správne vykonaných opakovaní cviku ako 100 nesprávnych. Na čo treba myslieť pri posilňovaní brucha s fitloptou?

Dbajte na to, aby bola panva zatlačená do fitlopty (prípadne podložky). Zabezpečíte tak nielen stabilitu, ale aj posilnenie hlbokých svalov brucha. Zdvihy, napríklad pri „brušákoch“ vykonávajte svalmi brucha a nie krčnou chrbticou, pohľad smeruje nahor a nepomáhajte si rukami – pri rukách za hlavou lakte smerujú do strán a nie dopredu. 

Inšpirovať sa môžete nasledovným videom:

Pre zaneprázdnených tu máme 10-minútový tréning na každý deň:


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Fitlopta: Pre stabilitu, lepšie držanie tela i sexi brucho

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.